/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
hvad kan jeg så/plante nu i køkkenhaven?
Fra : jabco9240
Vist : 1394 gange
50 point
Dato : 24-07-04 13:11

Jeg har et par stykker jord i min køkkenhave, hvor jeg netop har hevet løg og broccoli op. Er der noget, som henholdvis løg og broccoli er god forkultur til og som jeg kan nå at plante/så nu og få udbytte af i år?

Alternativt: er der noget - bare et eller andet - som kan nåes med udbytte i år?

Accepteret svar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Modtaget 60 point
Dato : 24-07-04 13:28

Hej jabco9240

Dette er ikke noget jeg har noget som helst forstand på ! - men det har min kone !
- og hun siger:

Radisser, salat, kinaræddiker kan nåes med udbytte i år !

Skorzonerødder & persille kan plantes i år, og kan overvintre - for udbytte til næste forår.

MVH. - Ole Brink - www.hvidevaredele.dk ( & frue ! )

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 24-07-04 15:23

det er ved at være tid til at plante jordbær, der først giver udbytte til næste de næste 2- 5 år, alt efter sårt. Du kan også så løg af forskellige slags og spinat i september, der skal overvintre på bedet.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 27-07-04 12:16

Gulerødder og spinat til i år kan du også nå. Feldsalat kan du så til efteråret.
Du kan også stikke hvidløg (som er klar næste år), det gør ikke så meget om det er nogle gamle halvtørre nogle du har liggende i vindueskarmen, de bliver som regel til noget alligevel - og de er som regel meget stærke og smagfulde i forhold til dem man køber.

Rosekamp

Godkendelse af svar
Fra : jabco9240

Dato : 27-07-04 15:53

Tak for svaret www.hvidevaredele.dk.