/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Hvordan "omregistrer" Man En kat???
Fra : per9053
Vist : 2017 gange
50 point
Dato : 20-07-04 21:53

Hej! Har lige købt en "brugt" Kat. Den er kastereret og øretatoveret!
Mit spørgsmål er hvordan får jeg lavet det om så han står i mit navn???

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 20-07-04 22:03
Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 20-07-04 22:06

Jeg har som du købt en "brugt" kat, som også var kastreret og øremærket.
Jeg ringede til Kattens Værn http://www.kattens-vaern.dk/Templates/Template_Default.aspx?pageID=1
og fik tilsendt et skema, som "sælger" skulle skrive under på at katten nu tilhørte mig.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 20-07-04 22:07

Du kan også ringe til:

Dansk Katte-Register
Inges Kattehjem
Telefon 44 85 35 55, hverdage mellem 10-18

Der er det gratis. Men hvis du omregistrerer dig hos "Kattens værn", koster det penge, og de penge går til et rigtig godt formål.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-07-04 22:11

Det kommer an på om den er registreret i Dansk katteregister (Inges kattehjem)

eller i Det danske katteregister (Kattens værn)

Begge registre kan du finde her på nettet ved at bruge det som søgeord. alts¨Dansk katteregister eller Det danske katteregister.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-04 22:11

Hvis en kat i forvejen er registreret, skal den tidligere ejer skriver under på at det nu er en anden, der ejer katten.
Jeg betalte ikke for omregistreringen hos Kattens Værn.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-07-04 22:13

Har du fået at vide at den er registreret. Nogle får øremærket uden det.

HVis den ikke er registreret koster det 100,- hos det danske katteregister mens det er gratis hos Dansk katteregister.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 20-07-04 22:37

Jeg har så lige et lille tillægsspørgsmål til, nu hvor i ved så meget om det. Jeg har en hankat, som er øremærket, den har så lige været hos dyrlægen, han siger nu så, at det er en hunkat. Den er kastreret, og jeg kan desværre ikke aflæse det som står i øret af den, nogen der ved hvor jeg lige kan få hjælp til det. Jeg har fået katten fra en anden...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-07-04 22:42

Kunne dyrlægen heller ikke se det? Nogen gange kan de ved at lyse på øret, og se om der er arvæv efter tatoveringen hvis farven er væk.
Men jeg synes det lyder sjovt at man ikke har kunnet se om det er en han eller hun.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-04 22:45

pipzi

Jeg synes ikke det er rimeligt at du stiller et nyt spørgsmål i en andens "tråd"

Godkendelse af svar
Fra : per9053

Dato : 20-07-04 23:01

Tak for svaret ans. Mvh per9053

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-04 23:20

per9053

Hvis der skulle ske din kat noget, så er det rart at ejermanden kan findes.
Held og lykke med din "nye" kat.

Hilsen ans