/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Færøsjal!
Fra : Skovheksen
Vist : 7077 gange
26 point
Dato : 20-07-04 19:23

Jeg forsøger ad denne kanal, som en sidste chance, at finde en opskrift på et stort, let, tyndt og varmt færøsjal. Et traditionelt sjal fyldt med hulmønstre og diverse borter! - Jeg har noget ganske fint, tyndt og naturfarvet uldgarn, så jeg vil blive meget taknemmelig, hvis en blandt læserne kender en opskrift, som jeg kan/må bruge! - På forhånd: 1000 Tak og god sommer! - Med venlig hilsen fra Skovheksen!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-04 19:48
Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-07-04 20:26

Tror du ikke at du kan finde en opskrift her http://www.garnstudio.dk/design/dam1.htm

Accepteret svar
Fra : BirtheP

Modtaget 26 point
Dato : 10-10-04 22:40

En opskrift på et traditionelt færøsk sjal findes i bogen "Strik med nordisk tradition" af Vibeke Lind. Bogen kan findes/bestilles på biblioteket.
Venligst, Birthe P

Godkendelse af svar
Fra : Skovheksen

Dato : 11-10-04 06:01

Tak for svaret BirtheP.

Kommentar
Fra : hbirk

Dato : 23-10-04 14:03

http://www.knitlist.com/scarves.htm

Jeg har selv fundet en del mønstre til sjaler og tørklæder her
Venligst Hanne

Kommentar
Fra : Skovheksen

Dato : 23-10-04 18:21

Kære Birthe P! - Det er vel nok en positiv overraskelse, at du har sendt hintet om denne side til mig! - Tusinde tak og godt efterår til dig med venlig hilsen fra Skovheksen!

Kommentar
Fra : hanne1950

Dato : 21-07-05 11:07

Måske lidt sent, men: 215 sjalsmønstre skrevet af Olivia Jensen, kan lånes på biblioteket. rigtig god bog

Kommentar
Fra : Skovheksen

Dato : 21-07-05 14:54

Kære Hanne1950! Tak for dit hint, som jeg vil gå videre med på biblioteket! - God sommer og venlige hilsener fra Skovheksen!