/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Problem i tomgang
Fra : Frostie
Vist : 515 gange
20 point
Dato : 20-07-04 18:16

jeg har en jog FS, når den ska stå i tomgang er det ligesom den ik vil gase ned, og den kører bare videre selvom man ik holder på gasen, hva ka problevet være?

Kommentar
Fra : Frostie

Dato : 20-07-04 19:16

ka det være gaskablet der har sat sig fást??

Kommentar
Fra : luciano666

Dato : 20-07-04 19:45

jeg har næsten ingen ide om hvad det kan være... men jeg tror nu mere det har noget med koblingen at gøre...

Kommentar
Fra : Frostie

Dato : 20-07-04 20:33

det er lidt underligt for nogen gange kan den godt stå i tomgang, men for det meste er det lige som den ik slipper gas helt og bar kører stille og rolig selvom den ik får gas.??

Kommentar
Fra : luciano666

Dato : 20-07-04 20:55

det kan egentligt godt være at gaskablet er spændt for meget, eller sidder lidt løst, enten nede ved kaburatoren eller ved gashåndtaget... men jeg ved ikke om det er skyld i dit problem :s

Kommentar
Fra : jan67

Dato : 20-07-04 22:17

jeg tror ikke at det har noget med din kobling at køre ( den bestemmer jo bare om baghjulet skal køre rundt eller ej ) check istedet dit gaskabel og smør det evt. hvis du kun har problemmet er det nok nærmere din chocker du lige skal checke

Kommentar
Fra : luciano666

Dato : 20-07-04 22:46

jarh.. hvis det ikke er koblingen, så har det nok noget at gøre med kaburatoren, eller gaskablet... måske er det den der nål der løfter sig sammen med gasspjælet (kan ikke lige huske hvad nålen hedder)... måske er den indstillet forkert... den kan jo rykkes en tak op eller ned, afhængig af hvordan den er er sat nu :)

det skal lige siges at jeg kommer bare med nogle bud, ved ikke rigtigt hvad årsagen er... men det er ivært fald en af de ting jeg ville undersøge :D

Kommentar
Fra : Frostie

Dato : 20-07-04 22:55

hvordan undersøger/tjekker disse ting??

Kommentar
Fra : luciano666

Dato : 20-07-04 23:10

hmm... med hensyn til nålen, så prøver du dig frem, der er vidst nok sådan en ring som du kan rykke et tak op eller ned... og hvis det er gaskablet, så giv det noget olie... måske pallehansen har et godt bud!? han plejer at vide hvad der er galt :D

Kommentar
Fra : Frostie

Dato : 20-07-04 23:25

denne nål sidder den ved karburatoren, og gaskablet hvor ska det havde olie henne??

Kommentar
Fra : Caam2

Dato : 20-07-04 23:40

Tjek at dit gaskabel ikke er blevet trykket lidt sammen. Gi kablet lidt olie. Tjek fjederen i karburatoren, se om den er intakt og stram nok.
Tvivler på at det har noget med gasnålen at gøre...

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 21-07-04 14:39

gasnålen flytter sig ikke bare sådan lige... er det opstået pludseligt eller hvad? umiddelbart lyder som at du enten skal skrue tomgangsskruen lidt ud således at tomgangen bliver lavere, eller også suger den falsk luft ind et sted...Det kunne typisk være bundpakningen eller mellem motorblok og studs at der var en utæthed...

Kommentar
Fra : luciano666

Dato : 21-07-04 14:45

nålen sidder i kaburatoren... den går igennem gasspjælet... hvis du piler dit luftfilter af, (jog'en skal være slukket) så hvis du gasser lidt op, kan du se at gasspjæler løfter sig, og det gør nålen også... så kan du skrue toppen af, der hvor gaskablet går ned i kaburatoren... det skal du sådan set alligevel hvis du vil rykke nålen et hak, op eller ned... men så får du fjeder og det hele med op :D så kan du jo også tjekker fjederen som Caam2 siger;)

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 26-07-04 21:20

Hvis det er et pludselig opstået problem, kan det vel ikke være nålen. Jeg kender ikke en FS men hvis den har en auto choker. Kunne det måske være choker stemplet der trænger til en rensning, fordi det ikke falder helt på plads nå choker spændinger forsvinder????.. Jeg er lidt i tvivl. Da jeg er i tvivl om hyppigheden af fejlen. Når den forsvinder, er fejlen konsekvens væk, og kommer først igen efter næste koldstart.???.

Hvis intet af dette er tilfælde, da skal du nok ha et nyt gaskabel.