/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Barbeque klon
Fra : michaelmoeslund
Vist : 798 gange
500 point
Dato : 20-07-04 14:09

Jeg er blevet ganske afhænig af barbeque overlår/lår fra Føtex

Nu kunne jeg så godt tænke mig,at kunne ramme denne fortræffelige smag hjemme i mit eget ydmyge køkken

Har experimenteret lidt frem og tilbage uden det store held

Hvordan hulen får de Føtex gutter sådan en burkylling til at smage så godt??

mvh michael

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 20-07-04 14:41

Det holder de sikkert for sig selv.. desværre

Men du kunne jo altid prøve at sende dem en mail..

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 20-07-04 15:13

Prøv om du ku' blive ansat i deres slagterafdeling

vh ole

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-07-04 16:11

Har du prøvet med sådan noget grill-barbeque-sauce.
Jeg er ikke sikker på det er det helt rigtige, men nok noget af det der kommer tættest på.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 20-07-04 16:38

Ja jeg har prøvet grill barbeque sauce...

Det smager slet ikke der hen af....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-04 18:52

Har du prøvet Føtex's hjemmeside, der er også opskrifter. Det kan jo være at du er heldig, at finde den rette opskrift.

http://www.fotex.dk/internet/fotex/fotex.nsf

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-04 18:54

Du skal så søge i opskriftservice. Tast kylling+barbeque og der er en stribe opskrifter på kylling.

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 20-07-04 20:27

min kone der arbejder i en slagterafdeling i en føtex siger at det ikke er noget de selv laver
men at producenten står på etiketten så det er dem du skal spørge men de er nok ikke meget for at give dig opskriften
men du kan jo spørge om du kan få den sådan ca eller købe noget af deres sovs

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 21-07-04 07:48

Aha..

Nu sidder jeg så og tænker,der må da være en der kender en der arbejder i det firma der leverer til føtex,som vil ud med opskriften,jeg lover det bliver mellem os-og de andre kandu brugere....

Danatool du må hjælpe,du har en agent indenfor murene...

Jeg BEHØVER den opskrift...hihi

bob bob hva gør jeg...

-flere point..

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 21-07-04 11:21

Du må desværre nok opgive at lave dem selv. De putter så mange forskellige farvestoffer, smagsstoffer og andre mærkelige ting i som vi i den almindelige husholdning ikke har angang til.

Bare et par forslag til at få opskriften:
De fleste fabrikker har rundvisning, prøv og se om du kan opsnuse den der
Søg arbejde på fabrikken
Send dem en mail elller ring til dem.

The1best

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-07-04 21:33

Prøv en amerikansk opskrift på bbq sauce.

Måske, den virker.

MVH
Hanne

Accepteret svar
Fra : Queenie

Modtaget 500 point
Dato : 22-07-04 02:18

Du kan prøve den her .. men den er ikke specielt krydret - mere sød/sur agtig, men en meget typisk amerikansk måde at lave kylling på.

1 Kylling
1 kop brun Farin.
1/3 kop tomat ketchup
3/4 kop Eddike
1/4 kop Vand
3 spsk. Sennep
1 tsk. Soja.
Smør eller olie til stegning.
Salt og peber.
Sådan gør du:

kyllingen deles i 6-8 stykker, krydres med salt og peber og brunes godt i en
gryde i smør eller olie.

Bland farin, ketchup, eddike, vand, sennep & soja hæld blandingen over
kyllingen og kog den mør under låg i ca den samme tid, som du normalt ville koge en kylling - dog en 5 min kortere, da den jo allerede er brunet. Derefter kan du lige grille stykkerne i ovnen, hvis du gerne vil have den lidt sprød.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 25-07-04 18:31

det kunne være,at der var en der kunne komme lidt nærmere...

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 25-07-04 20:33

Prøv at købe en rigtig god paprika som drysses på de rå kyllingestykker samt masser af salt. Lad det trække en 1/2 time og læg stykkerne på staniol og hyg dig med grillen, mens du nede i kullene bager kartofler(også i staniol, med masser af salt) vend det efter behov. Jeg havde held med dette i går, så bon apettit En frisk agurkesalat er bare smovs, og den er nem, hvis du bare har eddike og sukker og lidt salt...
Hilsen la.

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 01-08-04 17:09

Hej Q

Da det ikke virker som om jeg kommer meget længere med mit forehavende,syntes jeg dit svar kommer tættest på noget jeg kan arbejde videre med

Tak for det..

Kommentar
Fra : Queenie

Dato : 01-08-04 22:49

var da så lidt .. man kan måske halvere mængden af brun farin eller noget? Du får i hvert fald konsistensen og udseendet som dem, du snakker om. Hvis du bor i København eller i nærheden af, kan du jo smutte ned til den amerikanske købmand .. de har helt sikkert den rigtige bbq sovs, som jo så er lettere at tilnærme sig.

www.americana.dk