/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
CLOCKING af GF-2
Fra : Kingboy...
Vist : 442 gange
20 point
Dato : 23-06-02 15:48

Jeg har længe godt ku tænke mig at prøve at Clocke mit GF-2 kort...
Det er et ASUS AGP-V7100 SDRAM v5.33g.
Jeg kænder konsekvenserne ved OverClocking, men vil gerene lege lidt med det inden det skrottes!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-06-02 14:58

"Kingboy..." <Kingboy....news@kandu.dk> skrev:
> Jeg har længe godt ku tænke mig at prøve at Clocke
> mit GF-2 kort...
> Det er et ASUS AGP-V7100 SDRAM v5.33g.

Hejsa,

læs lidt i denne gruppe og skriv evt. et indlæg dertil.
<news:dk.edb.hardware.overclocking>

Jeg ved dog at der findes små programmer til
formålet, tror nok der ligger et enkelt på
<www.tweakup.dk>

Mvh.
Mikael

Kommentar
Fra : User

Dato : 23-06-02 16:51

Hej

Hvis du ikke vil brænde kortet af lige med det samme når du overclocker det, så er det en god ide at skifte køler og sokkel.

Gå ind på http://www.studiedata.dk , de har specialiseret sig i køling og lyddæmpning af computere.

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 20 point
Dato : 23-06-02 18:20

Hej Kingboy,

Du kan bruge Asus’s egen Tweak utility til at overclocke grafikkortet med, den skulle gerne være kommet sammen med softwaren til Grafikkortet. Men hvis du ikke har den, kan den downloades her nederst på siden -->
http://usa.asus.com/download/multimedia/vga-app.htm

hvis du ikke har ”ASUS SmartDoctor” softwaren så vil det nok være en god ide, også at downloade den, kan downloades fra samme side.

Med Smartdoctor kan du holde øje med dit Grafik kort, og se hvis det sku’ gå hen og blive lige lovligt kritisk…

Ellers er der også nogle tips her-->
Overclocking the GeForce2 MX
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1268&p=5
og de næste par sider frem.

registritions filen de snakker om i denne article kan downloades her -->
http://www.g256.com/files/reg/coolbits.reg

Håber at det kan bruges…

Go’ fornøjelse

Mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : Kingboy...

Dato : 23-06-02 18:31

Tak...
Har ik brugt så meget tid til selv at lede efter tweaks..!
Mange tak...
Skriver MÅSKE senere om lortet smeltede!

Kommentar
Fra : Kingboy...

Dato : 23-06-02 18:42

SmartDoctoren Funker ik med V7100... NEDER!!!
Jeg har Clocket den's Engine 15MHZ
Og Memory'n 10MHZ
NICE!!!
STD KØLING!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-06-02 19:46

underligt... har du smartDoctor på en CD-rom eller downloadede du den?

Jeg har også en Asus V7100 og der funker den fint, jeg har installeret den der fulgte med på software Cd'en.

hvis du ikke ka' få smartDoctor til at virke, ka' du sende mig en mail på strarup@worldonline.dk, og så ka' jeg sende dig den version af smartDoctor jeg bruger.

Mvh.

Strarup