/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Salg af hus.... Privat
Fra : geu
Vist : 957 gange
500 point
Dato : 18-07-04 22:43

Salg af hus....

Det skal være noget om hvordan man gør det privat, og på en billig måde. Så man kan spare flest penge UDEN og komme i klemme.

Hvordan skal/kan man selv stå for????

Kan man selv stå/få lave de attester man skal have???

+++++ Der kommer 500 mere til den der kommer med gylende råd

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 18-07-04 22:47

Det kommer an på om du selv er advokat eller bygningssagkyndig.. Men du kan spare meget ved at gå udenom ejendomsmægleren og i stedet hyre en advokat til det juridiske og en bygningssagkyndig til tilstandsrapporten osv mens du selv annoncerer i en avis - det virker!

Accepteret svar
Fra : janlaser

Modtaget 510 point
Dato : 18-07-04 22:48
Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 18-07-04 22:49

Lige en tilføjelse..

Hvis du selv annoncerer kan du jo lægge lidt billeder og udvidet beskrivelse ind på en lille midlertidig hjemmeside du kan lave gratis på f.eks. http://www.webbyen.dk

så kan du henvise til siden i din annonce

Kommentar
Fra : janlaser

Dato : 18-07-04 22:53
Kommentar
Fra : janlaser

Dato : 18-07-04 22:56

du kan prøve på www.qxl.dk og http://www.sunbid.dk/

Kommentar
Fra : ansgard

Dato : 18-07-04 22:59

Pas på, vælg en ejendomsmægler der vil give afslag i prisen og en der lader dig selv løse nogle af opgaverne.
Skal du sælge ser jeg ikke problemer i at du går uden om ejendomsmægler og får en advokat til at hjælpe med papirerne.
Husk er man ikke kendt med hushandel, må man betale, for ikke at blive snydt.
Der er sikkert andre der mener noget andet men husk på at det er dig der skal betale hvis tingene ikke er i orden.
En ting mere, alle ejendomsmægler er til at handle med, jeg vil sige ca. halv pris.

Kommentar
Fra : janlaser

Dato : 18-07-04 23:11
Kommentar
Fra : janlaser

Dato : 18-07-04 23:13
Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 18-07-04 23:13
Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-07-04 23:59

Hvis du skal sælge uden mægler, skal du helst vide lidt om hvad du har med at gøre.
Prøv at høre ved forskellige ejendomsmæglere angående priser.
Jeg kan fortælle dig, at et hus til 1,4 mill. kan prisen til mægler variere fra ca 20000,- til ca 80000,-
Og uden at nævne navne kan jeg sige, at det er de store "kendte" mæglerkæder der tager kassen.
Og priserne inkluderer alle udgifter til div. attester m.m.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 18-07-04 23:59
Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 19-07-04 08:39

Prøv eksemmpelvis her http://www.robinhus.dk De har jo et koncept der siger at UANSET hvor meget boligen er sat til salg for så koster det kun ca. 25000,- kr. Du skal så selv stå for fremvisning af huset. De har forøvrigt en side på nettet hvor du kan indrykke en salgsannoncere for et engangsbeløb på 995,- indtil huset er solgt.
hos http://www.boligportal.dk kan du ligeledes indrykke en annonce på nettet for et engangsbeløb på kun 500,-kr også indtil huset er solgt. De har tilknyttet en kæde af advokater og ejendomsmæglere som givetvis dækker dit lokalområde.

Held og Lykke!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : jesper6

Dato : 19-07-04 09:01

Hej Geu.

Har selv brugt robinhus.dk
Det koster enten 0,- eller 995,- hvis du vil have mulighed for at oprette en profil, hvor du kan lægge billeder på, ect. Jeg tog selv billederne med en digitalkamera, lavede en plantegning på Microsoft Paint, lagde tal ind fra en ejendomsmæglervurdering og printede derefter selvopstillinger ud, som Robinhus generer efter de aktuelle kurser. Derefter købte jeg igennem Robinhus 2 søndagsannoncer i Berlingske Tidende til ca 990,- alt i alt. Jeg holdt åbent hus i 1 time i 4 søndage og derefter var lejligheden solgt til den udbudte pris (3V for 1.645.000,-). Da jeg havde fundet en køber gik jeg til en uafhængig ejendomsmægler, som lavede papirerne for mig og hjemtof nye lån. Det kostede 6000,-. (jeg sparede 120.000) i forhold til at skulle bruge en ejendomsmægler. Men et godt råd. Opret en GRATIS profil på Robinhus og læg et enkelt billede ind for at se effekten inden du vælger hvad du vil gøre fremover (der er statistik på hvor mange der ser dit opslag, så det er nemt at måle sig frem til eksponeringen.

Kommentar
Fra : j2010kandu

Dato : 20-07-04 13:25

Hej Geu
Her får du et rigtig godt råd og tilmed et tilbud på at hjælpe dig fra ejendomsmæglerfirma med egen advokat som for en efterhånden udvidet kreds af kunder oparbejdet gennem mange år, udfører det arbejde du får hos de store kæder til 35% af det du skal give hos de store kæder, vel at mærke med den samme garanti, alle forsikringer m.v. og sådan at du bliver "holdt i hånden" fra start til slut af professionelle folk. Dette er ikke et tilbud som normalt annonceres, idet tilbudet er givet til medarbejdere i store danske virksomheder og nu også til medlemmer af "kandu". Skriv til j2010@sol.dk og hør nærmere om hvordan du sparer 65% på din mæglerudgift ved selv at vise din ejendom frem.
Hilsen
Jørgen

Godkendelse af svar
Fra : geu

Dato : 28-07-04 18:42

Tak for svaret janlaser.

Men kan i grunden ikke bruge da huset skal sælges med mælger... Jeg siger tak til de mange der har forsøgt og hjælpe.

Kommentar
Fra : j2010kandu

Dato : 28-07-04 19:04

Hej Geu
Hvis du vælger de gode råd janlaser har givet dig kræver det

at du selv har nogen indsigt i ejendomshandel
at du selv laver købsaftalen
at du selv bærer risikoen for at noget går galt
at du selv skal skaffe alle dokumenter til brug for handlen
at du selv skal vise frem
at du selv skal o.s.v. kort sagt det hele.

jeg tror næppe du ville spørge hvis du var i stand til det der kræves.

Du kan stadig prøve at høre nærmere om det forslag jeg har givet dig, hvor du får lavet det hele uden ansvar for dig til ca. 1/3 del af normal pris men med 110% kvalitet af erfarne fagfolk.
De folk som vil hjælpe dig plejer flere gange at tjene deres beskedne honorar hjem.

PS! Fra de store kreditforeninger kan du få gratis håndbøger som fortæller alt om ejendomshandel.