/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Ingen farve v. TV-out (GeForce2 GTS v770~
Fra : ludo_102
Vist : 447 gange
200 point
Dato : 22-06-02 20:25

Jeg har lige erhvervet mig et NVIDIA GeForce2 GTS AGP-V7700 Deluxe graffikkort, så skulle det vist være sat på plads. Problemet er at jeg, da jeg købte det af en ven, ikke har fået alle drivere og ekstraprogrammer med, så jeg ved ikke hvilke programmer jeg skal bruge når jeg skal bruge tv-out funktionen.
Jeg har fået fat i en demo-version af TV Tool v. 5.5, men når jeg bruger den er der ingen farver på tv'et, jeg har også installeret nye drivere, Detonator til Win2000/XP.

Er der nogen der kan fortælle mig hvilke programmer jeg skal bruge og hvordan jeg får farver på når jeg sender til TV'et.

/SP

PS: Jeg har set der er en masse spørgsmål lignende dette men jeg kunne ikke finde svaret så jeg beder om hjælp.

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 22-06-02 21:07

Hej ludo_102

Drivere er her: http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=drivers

Mvh
Croaks

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 22-06-02 21:14

Hej ludo_102

Det kan være output format på dit grafikkortets TV-indstillinger..
kontrollér at det er sat til PAL, ikke NTSC eller SECAM..

Mvh
Croaks

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 22-06-02 21:15
Kommentar
Fra : croaks

Dato : 22-06-02 21:17

Hermed den bedste side jeg har på lager til TV-OUT problemer. Den er meget oplysende og befatter sig med næsten alle tænkelige vanskeligheder med emnet.

http://www.stereovision.net/toxicx/tvout.htm

Mvh
Croaks

Ps. Held og lykke

Kommentar
Fra : ludo_102

Dato : 22-06-02 22:19

Jeg kan modtage billeder fra TV'et i farver ved at sætte ASUS Live på Composite og PAL (ABHI, tror jeg...), men jeg kan ikke ændre out puttet til tv'et til Composite hvordan gør jeg det skal jeg finde et specielt program eller hvad.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-06-02 13:48

Hej Ludo_102,

Hvordan kobler du din computer til TV’et, direkte eller via video’en?

Hvilken connection/kabler bruger du til og fra Asus grafik kortet?

Evt. hvilken slags stik?

Mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-06-02 12:51

"ludo_102" <ludo_102.news@kandu.dk> skrev:
> Problemet er at jeg, da jeg købte det af en ven, ikke
> har fået alle drivere og ekstraprogrammer med, så jeg
> ved ikke hvilke programmer jeg skal bruge når jeg skal
> bruge tv-out funktionen.

Drivere findes på www.nvidia.com og der skal ikke
bruges specielle programmer til TV-out.

> Jeg har fået fat i en demo-version af TV Tool v. 5.5,
> men når jeg bruger den er der ingen farver på tv'et

Sender du signalet derover i NTSC format?
- Prøv at ændre det til PAL.

Hvordan har du tilsluttet grafikkortet til TVet?
- SVHS -> Scart eller hvordan?

> jeg har også installeret nye drivere Detonator til
> Win2000/XP.

Aha, så mangler du i hvert fald ikke drivere.

> Er der nogen der kan fortælle mig hvilke programmer
> jeg skal bruge og hvordan jeg får farver på når jeg
> sender til TV'et.

Af programmer behøver du ikke bruge nogen, men
TVTool er ret praktisk og sparer nogle museklik.

Ang. farver på TV, er jeg ret sikker på dit TV ikke
understøttet SVHS signalet og du garanteret sender
signalet ind gennem et Scart stik.
Det du skal, er at købe en konverter.
<http://makeashorterlink.com/?Q49925D11>

Nu siger du garanteret, at sådan en har du altså.
NEJ, det har du ikke ;)
Du har denne:
<http://makeashorterlink.com/?P3A912D11>

Der er stor forskel på en adapter og en konverter.

Mvh.
Mikael

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 200 point
Dato : 23-06-02 17:37

Hej igen,

Hvis du vil vælge at outputtet til tv'et skal være "Composite" skal du bruge den alm. Video kabel (stikket/plugget er som regel gult).

Jeg har en Video afspiller med disse stik, så jeg behøver ikke sådan en "Composit/Svhs - In & Out Adapter" som Mikael sendte et link til ovenover. Jeg mener nu også disse adaptere og stik kan købes både i Fona og Merlin.

på den gamle Video, havde jeg brug for sådan et stik.

Men alt i alt vil jeg mene at hvis du ta'r Video kablet (den "gule") og sætter den på Video'ens tilsvarende plug, enten direkte eller vha. et stik som førnævnte, og derefter stiller ind på video'ens egen kanal på Video'en, så skulle der ikke være nogen problemer, og det burde heller ikke være nødvendigt med noget extra software, hvis du har downloadet og hentet driverne og de ting der hører til kortet.

ellers få fat i din ven som du har købt kortet af, og sig at du gerne vil havde de programmer og andre ting der fulgte med kortet.

håber det kan bruges og løser dit problem.

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-06-02 17:42

damn... kom til at trykke forkert... det skulle havde været en kommentar...

da jeg ikke er sikker på at det vil funke for dig, men her hjemme hos mig funker det ok på den måde...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 27-06-02 22:15

Hej Ludo_102,

Har du fået det til at funke, eller har du stadig problemer med det?

mvh.

Strarup