/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fluer....!
Fra : gyngegrisen
Vist : 7941 gange
200 point
Dato : 22-06-02 09:28

Hold da op vi har mange fluer, det er til at blive......helt tosset af.
Jeg tror at jeg i denne sidste uge har slået 50-60 ihjel om dagen, og alligevel bliver det ved.
De kommer sikkert ind udefra. Vi har nu hængt sådan en bambus ting i døråbningen, men det ser ikke ud til at hjælpe.
Er der nogen der har nogle gode råd??????
Det er vel ikke så fedt at sprøjte gift, da vi både har hund og barn.

Er det tænkeligt at fluerne bliver klækket ud i nogle af vores planter. For selvom at der ikke er nogen dør åben, så er der mange alligevel, men selvfølgelig ikke SÅ mange.

Kom nu anti flue ekspert....HJÆÆÆÆÆÆLP

Christina

Kommentar
Fra : mango

Dato : 22-06-02 09:44

kender problemet, men jeg tror ikke de kan komme fra en plante, altså udklækkes der, det er vist kun hvis det er bananfluer! Vi har samme problem, bor også i et område med utrolig mange svinefarme. Jeg har prøvet at hænge nogle friske krydderurter op omkring døre og vinduer, det har hjulpet lidt. Jeg kan ikke huske hvad det er for en af dem der hjælper, men tror nok det er citronmelissen!
Men undgå at have madvarer stående fremme det tiltrækker dem.
Venligst
Mango

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-06-02 10:28

her er lige en sød en jeg fandt på nettet.

Gode råd mod fluer

Hvis du har mange fluer, du ikke kan bli' kvit,
vil jeg gi' dig et råd, vil du ha' det er det dit
Se dem lige i øjnene og tæl til tyve,
så rykker du vingerne af dem, så de ikke kan flyve.

Når de så står der på række og trygler om fred,
så køre du dem uden for byen, til et øde sted.
Jeg kan love dig, det er enden på legen,
de kommer aldrig hjem, hvis de skal gå hele vejen.

Skulle der være nogen tilbage, du ikke har neglet,
tag dem i kraven, og holder dem op foran spejlet,
så tror de det er et uhyre fra jordens indre,
og så dør de af skræk, hverken mere eller mindre.

Men glem nu ikke, det der ligger gemt i dine stuer,
det er alle deres æg, der bliver til masser af fluer.
Kom dem op i en gryde, server dem med spæk,
hvis det ikke er sundt, holder det holder fluerne væk.

Og hvis du skal ha' gæster, men helst vil være fri,
så giv dem bare noget af det, så er det bal forbi.
Før du følger mit råd og ta'r ondet ved roden,
spørg dyrenes beskyttelse, hvad de siger til metoden.

MVH og god weekend
Brian

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 200 point
Dato : 22-06-02 11:10

Hej

Kan du huske det dejlige program med Poul Thomsen der hed "En Naturlig Forklaring" ? I et af programmerne testede holdet en metode til at holde stuefluer væk,-( rådet var blevet indsendt af en ældre dame der havde anvendt dette i flere år -fluerne holdt sig væk.) Det gik i al sin enkelthed ud på at fylde et x antal plasticposer op med lidt vand,( feks. frostposer, kom 2 poser indeni hinanden for at øge sikkerheden for tæthed, til 1L poser ,-fyld dem ca halvt med vand slå en knude så der stadig er luft i posen, da vandet udvider sig) Disse poser skal hænges op nær vinduer, så lyset kan reflektere i dem. Holdet på En Naturlig Forklaring afprøvede alle denne metode hjemme hos dem selv og måtte konstantere, at det virkrlig var meget effektivt,--fluerne kunne ikke lide disse poser og fortrak fra hjemmet. En naturlig forklaring på dette blev aldrig helt klarlagt---men effektivt er det.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-06-02 11:01

> De kommer sikkert ind udefra. Vi har nu hængt sådan en bambus ting i
> døråbningen, men det ser ikke ud til at hjælpe.
> Er der nogen der har nogle gode råd??????
<snip>
Hvad med at adoptere den amerikanske "screen door", nettet til en sådan kan
købes hos harald nyborg i flere bredder og i plast eller metal. man kan
desuden også montere det på nogle rammer som kan sættes foran vinduerne når
der luftes ud.

Thomas
_________________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-06-02 19:42

er det normal fluer? Fordi hvis det er spyfluer kan det være en død mus e.l.
de mest mærkelige steder. Kommer de fra et bestemt sted? Hvis de gør så tage
og køb en fluespray og spray rigligt med den der hvor de kommer fra. Og tag
på en tur med famlien de næste par timer. Men den kan jo kun bruges hvis de
kommer fra et bestemt sted. Ikke hvis de kommer fra nabo landmanden.

"gyngegrisen" <gyngegrisen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ABVQ8.4920$va.481484@news000.worldonline.dk...
> Hold da op vi har mange fluer, det er til at blive......helt tosset af.
> Jeg tror at jeg i denne sidste uge har slået 50-60 ihjel om dagen, og
> alligevel bliver det ved.
> De kommer sikkert ind udefra. Vi har nu hængt sådan en bambus ting i
> døråbningen, men det ser ikke ud til at hjælpe.
> Er der nogen der har nogle gode råd??????
> Det er vel ikke så fedt at sprøjte gift, da vi både har hund og barn.
>
> Er det tænkeligt at fluerne bliver klækket ud i nogle af vores planter.
> For selvom at der ikke er nogen dør åben, så er der mange alligevel, men
> selvfølgelig ikke SÅ mange.
>
> Kom nu anti flue ekspert....HJÆÆÆÆÆÆLP
>
> Christina
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-06-02 20:07

Log dem over til naboen med 3 fugtige sukkerknalder
Det skulle virke(min nabo har brugt trixet mod os)

Søren.
"gyngegrisen" <gyngegrisen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ABVQ8.4920$va.481484@news000.worldonline.dk...
> Hold da op vi har mange fluer, det er til at blive......helt tosset af.
> Jeg tror at jeg i denne sidste uge har slået 50-60 ihjel om dagen, og
> alligevel bliver det ved.
> De kommer sikkert ind udefra. Vi har nu hængt sådan en bambus ting i
> døråbningen, men det ser ikke ud til at hjælpe.
> Er der nogen der har nogle gode råd??????
> Det er vel ikke så fedt at sprøjte gift, da vi både har hund og barn.
>
> Er det tænkeligt at fluerne bliver klækket ud i nogle af vores planter.
> For selvom at der ikke er nogen dør åben, så er der mange alligevel, men
> selvfølgelig ikke SÅ mange.
>
> Kom nu anti flue ekspert....HJÆÆÆÆÆÆLP
>
> Christina
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : kajsvaj

Dato : 23-06-02 00:27

>>Kan du huske det dejlige program med Poul Thomsen der hed "En Naturlig Forklaring" >>? I et af programmerne testede holdet en metode til at holde stuefluer væk

Det program så jeg også, de testede det blandt også på Grønland hvor de har mange myg, og var det nu egentligt ikke kun dem (myggene) det gjaldt?

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 23-06-02 00:29

Er helt enig med PARKENSS Det med poserne virker mine sviger forældre bor på en gård hvor de har kør og såen og de prøvede også denne metode med poserne og det virkede.. (ikke sagt er der ingen fluer var. Men det hjalp MEGET) Så kan kun anbefale dig at prøve det

MVH
Michael (Alias copycatDK)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-06-02 09:49

Søren And skrev:

> Log dem over til naboen med 3 fugtige sukkerknalder

Vil du ikke nok beskrive, for en tungnem som jeg, hvor disse
knalder skal placeres?

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-06-02 18:04

De skal placeres placeres på naboens hoveddør (indvendig side nær nøglehul
el. brevsprække)
Husk at lave et lille skilt på fluesprog , hvorpå der er skrevet
ensrettet.......... så er problemet løst Årh hvad man
venlig hilsen

"Svend Erik Bertelsen" <nospamtoseb@private.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.177fa9569a5d0ebe9896d5@sunsite.dk...
> Søren And skrev:
>
> > Log dem over til naboen med 3 fugtige sukkerknalder
>
> Vil du ikke nok beskrive, for en tungnem som jeg, hvor disse
> knalder skal placeres?
>
> --
> Venlig hilsen
> Svend Erik

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-06-02 11:48

Fortæl lige hvilken slags fluer det er - hvis det er spyfluer, kan det
være pga. et dødt dyr et eller andet sted (mus, rotte, pindgris, hest
el. lign.).

Hvis det er bananfluer, skyldes det sikkert rådden frugt eller visne
blade i en container i nærheden af huset.

Hvis det er en helt tredie slags fluer er du udsat for et eller andet
uhyggeligt science fiction fænomen, men det tror jeg nu ikke.

--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Kommentar
Fra : karinaf

Dato : 04-07-02 21:12

Man kan på foderstoffen købe nogle kæmpe fluepapirer med plads til jeg vil gætte på et par tusinde fluer, når der først er et par stykker der har sat sig kommer de andre meget hurtigt efter,Fluepapirerne er ca 20 X 30 og kan bukkes så de kan hænge oppe så ingen kommer til dem. Det er effektivt, bruger den selv, da vi bor på landet.

Karina

Godkendelse af svar
Fra : gyngegrisen

Dato : 04-07-02 22:11

Tak for svaret PARKENSS.

Kommentar
Fra : gyngegrisen

Dato : 04-07-02 22:12

Mange tak for alle kommentare og svar jeg har fået.....jeg er fuld gang, men at prøve det af )