/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel 2000 Autonummerering
Fra : bakka
Vist : 441 gange
60 point
Dato : 14-07-04 17:51

Jeg er ved at lave en skabelon i excell til fakturering og har brug for at excell giver hver ny fakture et unikt nummer der stiger med en for hver gang man åbner skabelonen.

Har ledt alle steder uden at kunne finde en løsning

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 14-07-04 18:24

Det kan man ikke umiddelbart.

Du bliver nødt til f.eks. at skrive en VBA makro der læser en tekstfil indeholdende et nummer.
Hver gang du via skabelonen opretter en ny faktura, skal den tage nummeret i tekstfilen og lægge 1 til, for derefter at gemme filen igen.

Hvis du lægger en mailadresse, så kan jeg maile dig et eksempel i morgen. (har ikke eksemplet på denne maskine)

mvh Berpox

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 14-07-04 19:02

Hejsa

Er det ikke det bedre idee at lave dig et lille faktura database i Acces i stedet. Det giver mange flere muligheder ved rapport skrivning sammentælling mm.

Der er mange der forsøger sig med at lave det i Excel da den ummidelbart er god til at regne, men det kan acces også under rapport skrivningen.

De fleste acceslærebøger har eksempler på hvordan man laver en fakturadatabase.

god fornøjelse
mvh Benjamin Hansen

Kommentar
Fra : bakka

Dato : 14-07-04 19:41

Hej BerPox

Dit VBA råd lyder godt min E-mail adresse er mdenaa@hotmali.com

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 60 point
Dato : 15-07-04 17:02

Hej Bakka - > heeee - huskede lige forkert - det er jo i Word jeg har lavet det....nå, men du kan sikkert bruge idéen i Excel også.

Nu har jeg mailet word-dokumentet til dig.

Men ellers vil jeg da give Benjamin ret i, at det nok var smartere at bruge Access i denne sammenhæng...

Mvh Berpox

Kommentar
Fra : bakka

Dato : 15-07-04 18:13

Jeg har kigget på nogle af de skabeloner der eksisterer i acess og må sige at jeg ikke er særligt imponerte over dem. Der er alt for klodset og kluntet.

Berpox tak for det tilsendte jeg vil se nærmere på det.

Godkendelse af svar
Fra : bakka

Dato : 15-07-04 18:17

Tak for svaret berpox.