/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Kan man tune en el-scooter?
Fra : havbasse
Vist : 2613 gange
500 point
Dato : 14-07-04 13:27

Jeg har en el-scooter som kan køre 20km/t, men vil gerne ha at det kan køre lidt hurtigere kan det lade sig gøre? Hvis man kan hvordan gør man så?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-04 13:45

Det kan vel lade sig gøre, det går bare ud over strømforbruget.

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 14-07-04 14:21

du skal bare give den nogle flere volt.. eller and anden gearing.. :D
har sselv prøvet.. fik den op op 40..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-07-04 17:13

Det der med at give flere volt. hvor længe kørte den så bagefter? Så enkelt er det vist ikke. Hvis du f.eks sætter flere volt til en bil brænder hele anlægget, altså starter, generator o.s.v. af, og alle pærer springer.

Det må være noget med modstanden der skal ændres på og evt anden spole i elmotoren så den ikke bliver for varm når modstanden (ohm) bliver ændret.
Det er en elektromekaniker du skal have fat i for at få helt nøjagtig at vide hvordan det gøres.

Kommentar
Fra : havbasse

Dato : 14-07-04 19:06

Har hørt at man kan sætte et mindre tandhjul i....!

Kommentar
Fra : trollo

Dato : 19-07-04 16:51

At ændre på gearingen vil nok være den mest sikre måde at øge farten på.
Men spørgsmålet er om motoren kan trække det, uden at blive overbelastet?
Den bedste, men nok også sværeste, løsning vil være at finde en elmotor med flere omdrejninger.
Problemet med denne løsning kan være strømforbruget (ampere) idet det ikke er sikkert at resten af elektronikken kan klare denne forøgelse.