/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Opel Kadet Piber/hyler under acceleratio~
Fra : mortenra
Vist : 1689 gange
225 point
Dato : 21-06-02 11:40

Min Opel kadet hyler/piber når jeg trykker på speederen både når jeg har koblingen trykket i bund og når jeg kører.
Jeg har prøvet at tage kileremmen af for at se om det var den eller generatoren men det var det ikke.
Den piber lidt når jeg holder i tomgang men slet ikke ligeså slemt som når jeg kører. ved 35 km/t i 2. gear, 55km/t i 3. og ved 75 km/t i 4. gear siger den ingenting. Kan det være noget ved udstødningen som sidder løst og gnider mod hinanden=piben.
Skal bruge bilen mandag morgen og er lidt presset idet alle mekanikere har travlt op til sommerferien.

Kommentar
Fra : azazazAZAZ999

Dato : 21-06-02 16:13

Hej mortenra.:
Da det jo ikke kan være din generator, og nok også kan udelukke din kobling. Så har vi bare vandpumpen tilbage, som
kan være årsag til sådanne problemer. Den har det med at begynde med at pibe, før den senere helt opgiver at følge med motorens akseleration. Få skyllet dit kølesystem igennem, og fyld nyt vand på. Dertil kan der købes et flydende smøremiddel til vandpumpen, som tilsættes kølevandet. Det løser problemet på kort sigt. Men der ligger en ny vandpumpe og venter ude i fremtiden desværre.
Hilsen Az...

Accepteret svar
Fra : azazazAZAZ999

Modtaget 225 point
Dato : 21-06-02 16:31

Hej igen mortenra.:
Jeg har lige slået op i mit katalog for at finde føromtalte tilsætningsstof. Det fremstilles af BARDAHL. og hedder:
Cooling system fast flush. Det sælges af de fleste autotilbehørs forretninger. Det koster ca. 60,- kr til et forsøg.
Hilsen Az..

Kommentar
Fra : nerpielsen

Dato : 17-02-05 09:19

Når en rem er skiftet og strammet og efterstrammet, og den så stadig hyler; hvad er der så galt ? siden den begynder ret kort tid efter igen ?