/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Digitalt kamera ( Aldi )
Fra : stoke47
Vist : 474 gange
20 point
Dato : 12-07-04 18:41

Er der nogen der kan anbefale køb af digitalt kamera fra Aldi d/14/7/04

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 30 point
Dato : 12-07-04 18:43

Nej ikke det kamera.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 12-07-04 18:50

Hej stoke47,

det er et godt spørgsmål.

Umiddelbart kender jeg ikke mærket "Traveler" - men hvis man ser på specifikationerne og det medfølgende 128 MB SD-kort og 2 x genopladelige lithium-batterier, virker prisen yderst fornuftigt.

Kamerahus i metal, 3x optisk zoom, 5,25 Megapixel, 128 MB SD, Adgang til Service-hotline og 3 års garanti. - Kan man sjældent få for kr. 1.999,-

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : skovfogeden

Dato : 12-07-04 18:52

Der var en i sidste uge i bilka til 999 som lød som et bedre tilbud end det i Aldi.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-07-04 18:53

Ukendt, ikke et ord om hvor optikken stammer fra.
5,25 megapixels lyder imponerende, så er der ikke mere positivt.
4x digital zoom kan ikke bruges til noget

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-04 18:54

Det er svært at se hvad det er for et mærke, men Aldi plejer at levere ok varer.
Ganske rimeligt godt camera til prisen.
De 5.25 megapixel er sansynligvis interpoleret (digitalt forhøjet) så den virkelige opløsning er sikkert på Ca. 3 mpix som stadige er godt til alm. fotografering.
Eyvind.

Godkendelse af svar
Fra : stoke47

Dato : 12-07-04 18:58

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-07-04 19:00

Velbekomme

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-07-04 19:08

Jeg købte på et tidspunkt et Medion 4,1/Skanhex sx410 som Aldi også solgte og mange sagde, at det ikke var godt nok, men spørgsmålet er vel til hvad. Det kamera har Sony optik, men har ikke så mange indstillingsmuligheder, som det dobbelt så dyre Canon som Computerworld holdt det op imod og godt det samme for jeg kan slet ikke finde ud af alt det smarte og derfor er jeg stadig glad for mit "discount" kamera så mit råd er, at hvis du som jeg er en glad amatør der godt vil forevige lidt af hvert på din vej så er det et billigt kamera du kan købe og til den pris kan det ikke gå helt galt. Er du en krævende fotograf så må du heller ekøbe en mærkevare.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-07-04 19:09

Det er altid værd at kigge på Aldis varer, og man får altid meget til prisen, desuden kan du fortryde købet ved dem inden for 14 dage.
Jeg er slet ikke sikker på det er noget dumt køb.
Det er Medion som leverer cameraet.
http://www.itreviews.co.uk/forum/2285
http://www.ukcampsite.co.uk/chatter/display_topic_threads.asp?ForumID=6&TopicID=12189&PagePosition=1&get=last
http://www.traveler-service.de/english/DC-5300.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-07-04 19:13

Medion leverer men vil ikke sætte sit navn på.
Derfor nej tak for min del.

Kommentar
Fra : stoke47

Dato : 12-07-04 19:36

Ja med de besvarelser er jeg i syv sind

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 12-07-04 19:38
Kommentar
Fra : stoke47

Dato : 12-07-04 19:44

Kan man kun skrive til jer på denne måde?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-07-04 20:10

Hør med Aldi om hvem der står for garanti og hotline service.
Medion i Skovlunde, har dygtige og hjælpsomme medarbejdere.
Men alligevel, alt er mærket med - Traveler - det er tegn på
en discount vare.

Kommentar
Fra : stoke47

Dato : 12-07-04 20:32

Det ligner Toshiba 100% hvis man går ind på deres hjemme side

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-07-04 20:47

Jeg tror du inderst inde har bestemt dig for det kamera.
Kun én ting at gøre, køb det.

Kommentar
Fra : stoke47

Dato : 12-07-04 20:52

Ja du har ret, men man er jo lidt i trivl, min nevø har købt en pc`er der og er meget tilfreds. Men jeg køber nok.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-07-04 20:55

Som sagt, hør lige om det er Medion der står for garantien.
De leverer god service.

Kommentar
Fra : stoke47

Dato : 12-07-04 20:57

Ok gør jeg og tak for hjælpen

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 12-07-04 21:00

Tja dette er jo ikke et rigtig svar, men jeg har før prøvet at høre
på en af MEDIONs skærme, men det jeg fik ud af det var ikke nogle
der ville fortælle om skærmen, men de gik mere op i hvad nu vis det
går i stykker hvad såååå.

Ja men det er selvfølgelig også godt nok, men jeg kunne ikke få et
ordenlig svar, pga. det var et aldi produkt.

Jeg har ikke selv købt værken skærm eller kamera men har købt en
tegneplade som de kalde det, den har jeg været meget glad for, og
kunne faktisk godt bruge en til, men den er jo ikke nem at finde igen.

MVH.
Jan

PS. jeg ville købe det og glem så alt om alle der er problemmer med
at det er købt i Aldi.