/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
omdrejningstæller på pgo
Fra : permaler
Vist : 935 gange
100 point
Dato : 10-07-04 20:14

Hej! Har lige købt en brugt pgo dr. big.
Den har set lidt bedre tider, (men var heller ikke så dyr).
Mit problem er at den org. omdrejningstæller ikke vil virke!
Hvad kan der være galt???
Den har kørt med tun, jeg ved ikke om det kan være problet at den måske har kørt med
for mange omdr.
Eller kan det bare være en løs forbindelse.
Og hvordan kan jeg løse problemet???
På forhånd tak..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-07-04 21:10

Det kan let være en løs forbindelse, eller en finsikring under omdr. tælleren.
Det er ikke fordi den har kørt med for mange omdr.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : permaler

Dato : 10-07-04 21:28

hej! er der nogen måde at lokalisere fejlen på???
mvh

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 10-07-04 22:00

Nej der er ingen nemme måder, den skal tages ud og der skal ses efter om der sidder en sikring på bagsiden af den.
Alle samlestik som fører hen til den skal rokkes med.
Og hvis man ikke lige kan finde fejlen, var det smart at kunne låne en omdr. tæller magen til, fra en anden PGO.
Den har sikkert en plus og minus(Stel). Foruden en impulsledning som er den samme som CDIèn får sin impuls fra(Impulsgiveren fra tændingen). Plusledningen bruges nok også til en instrumentpære der inde.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 11-07-04 09:38

du har strøm på batteriet ikke? ingen strøm ingen omdrejningstæller....

Kommentar
Fra : permaler

Dato : 11-07-04 11:07

Jo der er masser af strøm, den starter fint med elstart. så det skulle ikke være det der var fejlen..

Kommentar
Fra : permaler

Dato : 11-07-04 15:45

Nu Har jeg skilt den ad! Og syntes ikke at det ser ud til at der er nogen sikring(hvordan ser sådan en fætter ud?)
Har osse målt efter at den både får + og - og impuls fra tændingen.. Så jeg er lidt lost....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-07-04 17:41

Er der ikke en sort fingerskrue der kan drejes 1/4 omdr. tilbage, hvor der inde bag sidder en sikring eller en pære?
Hvis impulsledningen sættes til stel, tror jeg at motoren skal gå i stå.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : permaler

Dato : 11-07-04 17:56

der er ingen fingerskrue! så måske bare at den er brændt af?

Godkendelse af svar
Fra : permaler

Dato : 21-07-04 18:04

Tak for svaret pallebhansen.