/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Muffins
Fra : Nikit
Vist : 514 gange
35 point
Dato : 20-06-02 14:55

Hejsa.
Jeg mangler en opskrift på muffins med A38 i.
Nogen der kan hjælpe med den???

Mvh.
Nikit

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-06-02 15:02

Hvorfor spørger du om det samme igen? Kunne du ikke bruge det forrige svar? Jeg ved godt det var den forkerte kategori du spurgte i...eller er det fordi du gerne vil have flere at vælge imellem.
Venlige hilsner
Mango

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 20-06-02 15:06

Gulerodskage

Ingredienser:
200 g rørsukker
1 dl akaciehonning
1 dl Cheasy A38
2 hele æg
2 æggehvider
275 g hvedemel
2 tsk. bagepulver
en halv tsk. salt
1 tsk. natron
friske vanillekorn fra en stang vanille
2 tsk. kanel
350 g revne gulerødder evt. en dl lyse rosiner

Ingredienserne blandes og kommes i en form og bages ved 175-180 grader i en time. Mærk efter med en strikkepind om den er færdig. Stik pinden ned midt i kagen og træk den op, er den ren, er kagen færdig. Bagetiden kan variere meget fra ovn til ovn og det er vigtigt at kagen er bagt godt, men ikke er for bagt på overfladen.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 20-06-02 15:13

Til Mango

Hvorfor bliver du så sur på Nikit????

Det er vel meget naturligt at man gerne vil have mere at vælge
imellem, det vil du vel også gerne, hvis du skal ud og købe noget.
For man de fleste mennesker køber da ikke det første det bedste
de ser.

Iøvrigt, så var det mig, der sagde til Nikit, at jeg syntes at hun skulle
prøve her, NETOP for måske at få noget at vælge imellem.

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-06-02 15:19

Til Mone

Hvordan kan du se at jeg er sur jeg er bestemt ikke sur, jeg spurgte bare sagt med et stort smil om munden!! Jeg bliver sjældent sur, kun hvis folk sviner mig til af ondskab ellers skal der meget til!
Jeg kan da godt forstå hun gerne vil have flere at vælge imellem...helt bestemt.
mange venlige hilsner mango
Her er en til:Chokolade-muffins
(12-15 stk.)
Uhmmm...

Ingredienser:
2 æg
1,5 dl. rørsukker
1,5 dl. puddersukker
6 tsk. bagepulver
korn af 2 vanillestænger
2 mosede bananer
saft samt revet skal fra 1 appelsin (vask den lige,ik)
5 dl. hvedemel
1 dl. cheasy A38 eller fromage frais
1 dl. skummetmælk
6 tsk. Cacao
50 g. hakket mørk god chokolade

Æggene piskes godt sammen med sukkeret, og tilsæt derefter resten af ingredienserne.
Fyld dejen i muffinsforme (alm. kageforme er helt okay - så får men flere, men dog mindre muffins ud af det)
Bages ved 180 grader i ca. 30 min. (Kig til dem efter 25 min.)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-06-02 16:26

> Hejsa.
> Jeg mangler en opskrift på muffins med A38 i.
> Nogen der kan hjælpe med den???
>
> Mvh.
> Nikit

følgende opskrift er fra anne larsens opskriftsarkiv
http://www.annelarsen.dk/

Chokolademuffins

12-16 muffins

Ingredienser:
2 æg
1,5 dl gyldent rørsukker
1,5 dl puddersukker af rørsukker (Molasses fra Urtekram), købes i
helsekosten eller i supermarkedernes helsekostafdelinger
6 tsk. bagepulver
korn fra 2 vanillestænger
2 mosede (med gaffel!) bananer
revet skal fra 1 ubehandlet appelsin
saft fra samme
5 dl hvedemel
1 dl Cheasy A38
1 dl skummetmælk
6 tsk. god kakao
50 gram hakket mørk chokolade med højt kakaoindhold.

Tilberedning:
Pisk æggene grundigt med sukker og tilføj resten af ingredienserne.
Fyld dejen i muffinsforme og bag kagerne ved 180 grader i 30 minutter.

--
Kim Juul
bager-kim@mail.dk
Besøg min side om bager og konditorfaget
www.bager-kim.dk

Kommentar
Fra : Nikit

Dato : 21-06-02 00:55

Hejsa igen...

Jeg takker mange gange for alle de gode svar jeg har fået, men desværre er det ikke lige nogen af dem jeg har fået endnu.
Den er så ganske simpel den jeg mangler at det er bare lige noget man sådan normalt har hjemme, men desværre er den opskrift jeg havde blevet væk så derfor søger jeg den nu på nettet..