/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
40m2 gulv med et gammel trægulv / 22mm g~
Fra : Odense
Vist : 889 gange
100 point
Dato : 09-07-04 19:49

hej igen
Jeg har ca. 40m2 gulv med et gammel trægulv, som ligger godt fast, jeg ønsker at smide 22mm gulv spånplader på (også for at komme op i samme højde som øverige gulv.) Jeg skal have 14 mm ask limet parketgulv. Spørgsmålet er så... skal man også lime gulv spånpladerne sammen i fjer/not !? eller skal man bare ligge dem godt sammen og gå ud fra det er OK !? (kan ikke lide at skruge dem da der en del vand/varme/elrør under det gammel træ gulv)

Kommentar
Fra : smut

Dato : 09-07-04 19:56

de skal limes sammen og du er også nød til og skrue dem fast du skal bare ikke bruge skruer der er så lange at de går igennem hvis de ikke skrues kan du resikere de ligger og klapre pga små skævheder i det gamle gulv husk at underlaget til flydende parket skal være meget lige +/- 2mm på 2 m

Kommentar
Fra : asim1

Dato : 09-07-04 20:11

her har du lige lidt læsning som nok vil hjælpe dig i den rigtige retning http://vot.teknologisk.dk/4591

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 09-07-04 20:27

Husk at ligge filt under, ellers knirker det. Lim og skru, men pas på at du ikke trækker gulvet ned i en "dal" med skruerne, check med et lige bræt

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 09-07-04 20:48

Hej
Når vi lægger gulvspån under parket eller linoleum, rettes det gamle gulv eller underlag op, derefter lægges der gulvpap (500 g), derpå gulvspånpladerne, de limes i noten og skrues ikke fast. Der skal være ca. 10 mm luft ude ved kanterne.
Jeg ville ofre lidt flere penge på parketlimen og bruge parketlim elastic, de er givet godt ud.

Jes

Kommentar
Fra : Gulvmanden

Dato : 29-08-04 22:56

Den bedste løsning er at oprette det gl. gulv med fiberarmeret spartelmasse. Det holder !

Kommentar
Fra : nyhem

Dato : 02-12-04 08:53

Jeg har set, at man kan lime 14mm ask lamalparket til 22mm spaanplade med en gulv gummi-lim, der tandspartles paa? Det skulle give et godt resultat, idet man fjerner trinlyd og gulvet ligger helt fast. Har nogen erfaringer med det???