/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Ferie uden misser...
Fra : Rahbech
Vist : 330 gange
5 point
Dato : 07-07-04 23:33

Jeg skal på ferie om 14 dage - dog kun ca. 20 km. væk - og er i tvivl om, om min han(-inde-)kat kan slå sig til tåls med at et vennepar kommer hver dag og fodrer den? Jeg mener - kan den undvære mig og min kæreste, når vi er vant til at være hos den hver dag og nat? Han er meget, meget glad for sin mor (=mig) og ligger hver nat ovenpå mit hoved og mjaver vildt, hvis jeg glemmer at sige farvel, når jeg går ned med skraldet... Jeg kunne selvfølgelig godt selv komme hjem hver dag og sludre lidt med ham, men det er langt at køre...

Hvad synes I?

Charlotte

Kommentar
Fra : return

Dato : 07-07-04 23:44

i kan sagtens få nogle til at passe jeres kat mens i er på ferie bare der kommer nogen og kigger til den hver for at tømme kasse og give den mad og vand så skulle den nu nok kunne overleve et par uger mens i er på ferie

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-07-04 23:52

Han vil helt sikkert blive dødfornærmet, kede sig halvt ihjel, og måske gå i sultestrejke. Og især hvis han ikke er vant til at være alene i længere perioder. Men hvis I kan stole på, at vedkommende der skal passe den nu også kommer hver dag, skulle det nok kunne gå. Det bedste ville selvfølgelig være hvis I kunne få en til at holde den med selskab i længere tid. Evt. bo der i nogen dage.

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 08-07-04 00:24

Prøv lige at tænke på det er en kat og ikke et barn eller en gammel bedstemor der skal være alene hjemme. En kat vil jo bare sove spise og bruge kattebakken som jo godt må gøres ren nogle gange på de 14 dage, men ellers er den jo sin egen herre i huset og vil sagten kunne klare sig også uden nogen at sove ved, og også uden besøg hver dag.
Jeg vil mene hvis der bliver kigget til den 6-7 gange har den det godt også selv om den er alene hjemme.
God sommerferie.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-07-04 00:30

Øh, det er da 14 dage Rahbech skal være væk. Så er det da ikke nok at "kigge" til en kat 6-7 gange. Selvfølgelig er det ikke et barn vi taler om, men man lader da heller ikke et dyr være alene i flere dage medmindre det er akvariefisk. Folk med den indstilling til dyr, har forhåbentligt ikke nogen selv.

Kommentar
Fra : leneogbo

Dato : 08-07-04 00:33

heii.
nu er jeg ikke professor eller noget men er det ikke synd at have en kat der skal være alene hjemme mere eller mindre i 14 dage??? det er ihvertfald hvad jeg syntes...
Kunne man ikke få vennerne til at tage den med hjem når det nu alligevel er en inde kat??? hva ved jeg...

Kommentar
Fra : leneogbo

Dato : 08-07-04 00:35

hmm mine slørhaler får altså besøg når jeg ikke er hjemme i 14 dage... Gg

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-07-04 00:53

Ja Lene, 14 dage er også for længe for slørhaler. Og så længe mener jeg da heller ikke , men mere de 2-3 dage som nanahund mente ikke var et problem for en kat. Men umiddelbart mener jeg som du, at det er for længe for en kat selvom der kommer nogen hver dag. Og mulighed for at sætte den i pension ved jeg heller ikke om jeg vil kunne lide. Det mener jeg kan være meget stressende for dyret, men hvis ikke man havde andre muligheder kunne det jo blive nødvendigt.

Kommentar
Fra : leneogbo

Dato : 08-07-04 01:02

jeg er hellerikke meget for dyre pensioner.. man hører ofte om at dyrene er helt kulrede når de kommer hjem igen.. nu har jeg jo ikke kat, men hund og når vi ikke er hjemme kommer den altid et sted hen den kender og godt kan lide at være og hvor man ved de bliver behandlet mindst ligeså godt som hos en selv. uanset hvilket dyr det er vi taler om er 14 dage rigtig mange dage at være alene selvom der kommer nogle og kigger får dyret jo ikke nogen form for stimuli. den er jo bare selv!!!
Nu fik jeg luft igen... ss
Lene

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 08-07-04 01:08

Hej Charlotte.
Det kommer vist meget an på katten, hvor længe den kan være alene. Men jeg ville under ingen omstændigheder tage væk fra vores i 14 dage, selv om der kom en og så til dem hver dag. En weekend er rigelig for mig at være væk fra mine, og så kan det ikke gå stærkt nok med at komme hjem til dem igen. Men når katten er så glad for dig, bliver den nok MEGET ked af, at du er væk så længe. Måske også bange for, at du aldrig kommer mere. Den lille jeg havde, der var så glad for mig, blev bange, så snart hun ikke kunne se eller høre mig. Den korte tid jeg fik lov til at beholde hende, var jeg aldrig væk fra hende mere end højst 3 timer. "Tykkemis" den ældste af dem vi har nu, sover også hos mig om natten ved/på min skulder - hvis han altså ikke lige er fornærmet over, at jeg kæler med en af de andre, eller også sover sammen med hans søn. (han ligger ved maven). Men hvis vi har været væk et døgn, så er "tykkemissen" godt nok fornærmet. Ikke på vilkår, om han vil tale med mig i flere dage. Han kommer lige frem i døren og ser at det er mig der er kommet. Så marcherer han ellers af sted, og så må jeg ikke røre ham et par døgn. Derefter skal der kæles helt vildt.

Kunne du evt. få den der passer katten til at bo der noget af tiden? Hver anden dag eller tredie, eller sådan noget??
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 08-07-04 01:18

Tag det rolig din kat skal nok klare sig... Man skal ikke glemme det er selvstændige dyr. En kan Kunne aldrig finde på at binde sig til nogen for livet den nyder dig og vil sikkert savne dig men den vil finde andre ting at bruge sin tid på Selv om MOR er væk I et stykke tid.. God ferie

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-07-04 01:35

Luke2000, Du tager meget fejl med "en kat kunne aldrig finde på at binde sig til nogen for livet".

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 08-07-04 01:45

Jeg er selv glad for katte, og har da også en - men jeg er dog så intelligent, at jeg ikke tillægger mine dyr menneskelige egenskaber.

Jeg mener det er foruroligende når jeg "ser" folk skriver deres kat bliver ked af det, fornærmet og bange når mor er ude af syne..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-07-04 01:45

Nanahund> Ifølge dyreværnsloven, paragraf 3, har folk der har dyr, pligt til at sørge for, at dyrene bliver "tilset" mindst en gang om dagen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-07-04 01:51

J_LO, du må sgu have mig undskyldt, men hvis ikke du kan mærke på din kat om den er bange, utilfreds eller fornærmet, kan du ikke være særlig intelligent, medmindre det er en plyskat du har. Og det er vel ikke det samme at tillægge dyret menneskelige egenskaber, at man kender sit dyr og ved hvordan det reagerer på forskellige ting.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 08-07-04 01:52

Jlo, jeg er glad for, jeg ikke er dig dyr, når du ikke kan se, om den er glad, ked af det eller sur. Det lyser jo simpelthen ud af hele kroppen på den. Måske skulle du gå på biblioteket eller i en boghandel og købe en bog om kattesprog. Eller også se at komme af med den kat du har.

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 08-07-04 01:55

Min kat har det ganske udemærket, måske fordi jeg ikke behandler den ikke som et to årigt barn.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-07-04 01:56

Hvordan kan du i grunden vide det?

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 08-07-04 02:19

Du ved jo slet ikke, hvordan din kat her det. Du kan jo åbenbart ikke se det på den, og så er det eneste du kan se, hvis katten bliver kørt over, så den er flad. Eller har brækket et par ben. Ellers ville du nok ikke lægge mærke til noget, mon??

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 08-07-04 02:24

Mener ikk jeg tager fejl.. Sry men en kat er meget sevlstændig og ville selv eller med andres hjælp komme over ikke at have sin mor der... Det er klart at en kat der ikke har lært at jage ville skulle have hjælp

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 08-07-04 03:00

Jeg ved min kat har det godt, fordi den bl.a æder, sover, skider og leger som de fleste katte vel gør..

Uden at gå i en direkte diskussion vil jeg dog have lov at have en mening - uden at den behøver ligne andre katte elskers.

Min mening er helt klart den, at de fleste ejere af kæledyr som regel godt ved, at det anses for at være UVIDENSKABELIGT at tale om følelser, når det drejer sig om hunde og katte. Men alligevel har de ofte en stærk oplevelse af, at netop deres dyr rummer følelser som glæde, nedstemthed, jalousi og hengivenhed. (alle menneskelige føleser, som vi tillægger vores kæledyr)

Det er der i og for sig ikke noget galt i, hvis blot man ved at kæledyret trives. Der hvor jeg stejler er når vi med sikkerhed tolker kattens kropssprog og i tilknytning til dette sætter disse fjollede ord på, som ovenstående.. "Min kat er ude af sig selv når den ikke kan se mig" Det mener jeg ganske enkelt ikke, at vi som mennesker er i stand til at vurdere rigtigheden i.

Kom med videnskabelig beviser, og jeg skal så tænke over det i påstår..ok?

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 08-07-04 03:15

Hvad mener du så en kat giver udtryk for, når den ikke kan se en, og så begynder at miave lige så stille - derpå højere og højere, indtil man svarer, så den ved hvor man er. Og dette gentager sig hver gang katten/en selv er ude af syne. Når man går ud af hoveddøren, lukker og låser den, og så katten kommer og sætter sig bag døren eller oppe i køkkenvinduet, hvor den kan se dig, og så hyler højere og højere. Hvad kalder du det???????????
Hvad kalder du det, når du sidder og kæler med en anden kat eller en hund, og så før omtalte kat kommer og lægger sig på gulvet ved siden af, og bliver ÅÅÅÅHHHHH, så dejlig, og når det så ikke har nogen effekt, farer hen til det dyr der bliver kælet, og skubber det væk???? Eller når ens dyr ikke vil spise, fordi dens "mor" eller "far" ikke er hjemme. Og lige så snart de træder inden for døren, så vups, så står katten på hovedet i madskålen. Jeg kunne blive ved med at remse op længe endnu, men desværre skal jeg i seng. Der er jo en ny dag i morgen - går jeg ud fra. Så for nu: go' nat.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 08-07-04 08:24

Når du nu skal være så tæt på dit hjem var det måske en god ide at kigge til missen ca. hveranden dag, selvom den bliver passet. Så får også du ro i sjælen, og en god ferie.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 08-07-04 08:27

Jernladyen så tror jeg der er noget galt med din kat, det er sku synd for den at hver gang du skal ned og handle eller på arbejde så går den helt amok.. eller hvad ?

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 08-07-04 09:43

Jeg tror sagtens katten kan klare det... Jeg er mere bekymret for dens ejere...
Hvordan kan man gå så meget op i hvordan en kat har det? Katte er vilddyr. Hvis I bare lukker den ud i haven, skal den nok selv fange sin mad. Og hvis den overhovedet bryder sig om ejerne, kommer den nok hjem igen efter dens og jeres ferie fra hinanden.
No offense.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-07-04 10:01

J_Lo nu er det faktisk videnskabeligt bevist, at katte har en højt udviklet hjerne, Uden at jeg dermed tillægger den menneskelige egenskaber. Ligeledes har katte et meget omfattende kropssrog. Jeg kan kun anbefale dig at læse nogen bøger, f.eks. "Hvad tænker min kat", og der kan du om ikke andet lære en hel del om kattens kropssprog, og ISÆR hvordan mennesker kan tolke det.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-07-04 10:40

palle22 > "hvordan kan man gå så meget op i hvordan en kat har det". Det kan og SKAL man, for når man anskaffer sig et dyr ,ligegyldigt hvilket, er det sgu ens pligt, at sørge for at vide hvordan dyret skal passes, og sørge for at det får den mest optimale omsorg og pleje, og der snakker vi ikke om kun at sætte mad pg vand foran det en gang om dagen. Men desværre anskaffer de forkerte mennesker alt for mang dyr, uden at tænke over hvad det indebærer af ansvar og pligter. Og rigtig mange burde slet ikke have lov til at have dyr med den indstilling de har til tingene.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 08-07-04 10:44

Er helt enig Dova.. Alle som har et arbejde, eller selv har brug for at gå ned og handle ind, skal under ingen omstændigheder have lov til at have et kæledyr! Tænk hvis det skulle være alene hjemme?!?!?!?! Den tænker sikkert på selvmord ol. Eller hvordan er det nu lige dyr havde det inden vi menneske tænkte vi ville have dem som kæledyr??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-07-04 10:53

Zerg911 > hihi, nu er du usaglig.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 08-07-04 10:55

Men det er jo det samme som hvis i nu ville have jeres katte/hunde på sådan et internat for dyr, der vil de jo også bare blive sat i bur og så tilset nogle gange om dagen. Så hellere have dem derhjemme og lade dem gå frit rundt og så lad et par venner kigge til den i stedet for. Tror aldrig der har været tale om et husdyr der er gået physisk ned pga. det

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-07-04 10:58

Bingo Zerg911, nu er du ved at fatte lidt af det, for vores diskussion kørte lidt på, at der var en der mente, at katten kunne gå alene i flere dage uden der blev kigget til den.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 08-07-04 11:01

Ja flere dage i træk ville være synd for den, men man behøves heller ikke kigge til den hver eneste dag, man kan godt lade en kat være alene hjemme i 1 dag uden der sker noget
Jeg ville hvertfald ikke lade en kat være alenehjemme mere end 1 dag.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 08-07-04 11:39

Jeg er opvokset på en gård, hvor vi havde ca 20 katte... Når vi tog på ferie klarede de sig selv, der var masser af mus og anden mad til dem. Det der er problemet, er hvis folk er så selviske at de placerer et vildt dyr som f.eks. en kat, i en lille lejlighed. Det er dyrplageri! Men at en kat får lov til at passe sig selv, det ser jeg ikke et problem i. Hvis en kat ikke kan klare sig selv er den opdraget unaturligt, og dermed forkert. Folk der går op i den slags bruger højst sandsynligt også flere tusinde kr på dyrlæge-regninger, mens de sidder med aftensmaden og ser på hungersnød i Afrika i Nyhederne og aldrig sender en krone til Røde Kors eller lignende... Ikke for at sige at nogen af jer er sådan, men I kender måske typen??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-07-04 11:52

palle22 > Jeg er selv vokset op på en gård med mange katte, og kan lidt følge din indstilling, bortset fra, at ikke alle katte er i stand til at klare sig selv. Og jeg har også i tidligere spørgsmål givet udtryk for, at det er mod en kats natur at være indekat i en lejlighed. Nogle katte trives dog tilsyneladende med det, men alligevel er det et dyr med jagtinstinkter o.s.v. som kun kan kompenseres ved at beskæftige katten med leg. Men sådan er det jo for mange dyr, fugle o.s.v der er født i fangenskab, selv om de oprindelig er vilde dyr.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 08-07-04 11:53

Palle22 der er altså også forskel på inde og ude katte..

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 08-07-04 12:05

Dova, du skriver at der ligger et videnskabeligt bevis for at katten har en højt udviklet hjerne. Jeg vil meget gerne se det bevis, da jeg ikke bare tager dine ord for gode varer..no offence

På nettet ligger der dette om dyrs intelligens.

http://www.dr.dk/videnskabold/tema/hjernen/dyr.asp
Og læg især mærke til det nederste på siden angående dyrs EQ.

DYREART EQ
Menneske 7.44
Delfin 5.31
Chimpanse 2.49
Rhesus abe 2.09
Elefant 1.87
Hval 1.76
Hund 1.17
Kat 1.00
Hest 0.86
Får 0.81
Mus 0.5
Rotte 0.4
Kanin 0.4

Zerg, du er god! jeg tænkte netop det samme som du angående Jernladyens kat, der er så frygtelig ked af det det meste af tiden. Hvordan mon hun passer et arbejde og får handlet ind?

Jeg siger ikke, at katte ikke har følelser. Det jeg siger er, at det er OS der tillægger dem disse følelser uden egentlig at vide om vi har ret. Vi kan få vore kæledyr til at reagere næsten ligesom vi vil. Tænk bare på Skinner´s teori "straf og belønning"..
Hvis Jernladyens kat til stadighed miaver i bestemte situationer, er det noget pis at fyre af det er fordi den har seperationsangst. Det er langt mere sansynligt, at det er fordi den altid bliver belønnet i form af mad eller omsorg.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-07-04 15:20

J_Lo > nu siger det du har fundet ikke særlig meget om IQ (intelligens), men er en målskala for hvor store hjernerne er i forhold til hvis de sad i et menneske. www.bluewhite.dk/Tips/sanser Der kan du læse lidt under overskriften tankevirksomhed. Ellers må du have fat i et par bøger skrevet af Triana og Pasnak. (hjerneforskere). Bøgerne hedder Object Permanence in cats and dogs. Og Animal learning and behaviour.

Kommentar
Fra : Rahbech

Dato : 08-07-04 15:25

Først mange tak for jeres kommentarer... nogle af dem kan jeg da bruge til noget... Jeg ved ikke helt, hvad der er gået galt for nogen af jer? Jeg skal på ferie OM 14 dage og ikke I 14 dage (skal afsted i en uge...), og med ordet INDEKAT mener jeg ikke en kat, der bare kan kastes ud fra 1. sal og selv sørge for mad og drikke... Sorry, men læs lige før I rakker ned... Og også meget sorry at jeg holder af min kat - den er medlem af familien ligesom jeg selv er og ikke bare en genstand jeg kun har for at bruge penge på foder... Også sorry at jeg bekymrer mig om et levende væsen, der er (ligesom et barn) vant til mennesker og hygge hver dag...

Jeg finder nok ud af det på egen måde med min AFHÆNGIGE INDEKAT, når jeg tager på ferie i 1 UGE...

Rahbech

Kommentar
Fra : Rahbech

Dato : 08-07-04 15:27

Jeg er sådan set revnende ligeglad med om jeg bruger penge på dyrlægeregninger og nogen synes det er forkert, når børn sulter i Afrika! Men kan da sende en dåse Whiskas og en ormekur ned for at se om det kan hjælpe?
Rahbech

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-07-04 15:48

Du må i hvert fald undskylde at dit spørgsmål udviklede sig til en større diskussion om katteintelligens og meget andet. Og DU skal ikke undskylde, at du bekymrer dig om et levende væsen. Jeg havde også overset det med 14 dage Men håber du får en god ferie og finder en løsning med katten, med nogen der passer den hver dag.

Kommentar
Fra : Rahbech

Dato : 08-07-04 16:44

dova>>Tak skal du have Der er bare så mange dumme kommentarer imellem og jeg troede at i et debat-forum om katte, at folk ikke var hadske overfor vores små puslinger - så kan de jo bare "debatte" et andet sted...
Rahbech

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 08-07-04 17:08

Al foragt for Rahbech´s sidste kommentar ang. at sende Whiskas og en
ormekur til Afrika
altså.. slap liiiige lidt af. Du kan ikke styre folk i hvad de vil og ikke vil skrive i denne tråd ned til mindste ord - det er ikke DIN personlige debat - husk du blot er en debattør på lige linie med alle os andre.

Det interessante ved diskussioner/debatter er at de ofte starter et sted, og ender et andet, samtidig med at man kommer forbi alle mulige andre kringelkroge man i udgangspunktet IKKE havde tænkt på..

Dova, den side du henviser til er mig noget "tynd" hvad angår videnskabelig beviser. Ord som "undersøgelser der tyder på" er bestemt IKKE noget der er videnskabeligt bevist - og forsøget med leveren og kassen illustrerer jo blot, hvad jeg beskrev om Skinner´s teorier.

Mvh J_Lo / der ikke har været til klassens time i mange år, og har vænnet sig til at debattere uden alt for mange restriktioner

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 08-07-04 18:49

For det første: Min kat klarer sig slet ikke, når jeg ikke er hjemme. Hun er nemlig død. Hun var meget syg og blev aflivet. For det næste: Jeg er handicappet og "går" hjemme hele døgnet, så jeg har god tid til at observere alle dyrene. Og det er min samlever, der handler ind. For det tredje: dyr KAN tage skade midlertidigt af at være i dyrepension. Nogle af vores venner har to hunde. En Golden og en Briard. Da de hentede hundene efter en uge eller 14 dage, var den ene hund blevet en helt anden. Dels havde den INTET spist i den tid den var der. Dels var den blevet en trist, deprimeret og utryg hund. Den anden var der intet at mærke på. Og det skulle være en god pension, siger rygtet. For det fjerde: det er sandt, at ikke alle katte er egnede til at være indekatte. Men mange kan sagtens være det, bare de er født inde. Enkelte, der er født ude, kan også. Vores den ene kom selv gående i en alder af ca. 4-6 mdr. Han VIL ikke ud. Og selvfølgelig skal de have både plads, gemmesteder og legetøj, så de ikke keder sig. Vi har nu godt nok et toetagers hus og en løbegård på 3 x 6 m. Og kattene elsker at løbe rundt i skunkene, gennem hele huset og ud i løbegården.
Og sidst, men ikke mindst. Den skala der viser de forskellige dyrs IQ, kunne vist gælde nogle mennesker helt ned til rotten. Desuden tror jeg ikke en disse på den.
Selvfølgelig skal man ikke tillægge dyren menneskelige følelser. Mennesker er mennesker og dyr er dyr. Men at dyrene har følelser, er der for mig ingen tvivl om. I en del tilfælde har de flere følelser end mange mennesker.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 08-07-04 19:20

Jamen Jette, synd for dig at du har mistet din kat. Denne debat er dog ikke længere en debat, men en gang "Sur opvaskevand", fordi andre tillader sig at have en anden mening end dig og et par andre ang. kattens intelligens og evne til at udvise følelser.

At have kat, og være god ved sin kat - behøver ikke betyde at man skal behandle den som et barn. Min egen kat har det ganske fortrinligt, og den bliver behandlet som en kat i alle henseender. Jeg prøver ikke på at bilde mig selv ind, at den ikke kan leve uden mig - at den er trist fordi jeg er nede på posthuset, jalous fordi jeg taler med et andet dyr, eller fornærmet fordi jeg er en tur på badeværelset. Faktisk vil jeg påstå, at min kat har det bedre end din kat havde det - netop fordi den IKKE lider af nogen former for seperationsangst. Det er noget du har påført din kat, og det mener jeg ikke vi har ret til. Vi fratager dem jo fuldstændig deres naturlige adfærd ved at behandle dem som mennesker og ikke det de er - NEMLIG EN KAT!

Din sidste bemærkning om at dyr i en del tilfælde har flere følelser end mennesker, har jeg kun denne kommentar til......VRØVL af værste skuffe!

Og så blev fluelor*** i denne tråd fjernet.

Kommentar
Fra : scandinavia

Dato : 06-08-04 13:23

Jeg synes at du er en ond ond ond kvinde der kan finde på at gøre sådan ved din kat!
Tror du ikke også at katten har brug for ferie måske??? Men tænke på en selv, det kan man, egne behov kommer i første række.... ja ja, men pas du hellere på jeg ikke melder dig til kattens værn!

Knus & kram

Kommentar
Fra : Rahbech

Dato : 08-08-04 22:59

...kom det fra en ond, ond, OND nørdis! Ferien er holdt og katten havde hængt sig i halen over kattebakken, som iøvrigt ikke var blevet skiftet de sidste 2 mdr! Så ku' han lære det!

Hæhæ

Vi ses, babe!

Raps