/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
maxi problem....
Fra : zeck
Vist : 345 gange
200 point
Dato : 07-07-04 19:52

hey... jeg har fundet min gamle maxi frem igen efter den har stået stille i ½ års tid... men den gik ikke så godt så jeg besluttede at skifte min krumtap+tænding+cylinder+topstykke+stempel (jeg har selvfølig os skiftet alle lejer simmerringe og pakninger) med andre ord jeg har skiftet det hele..

nu hvor jeg har samlet det igen har jeg et lille problem den vil ikke suge noget luft ind i cyllen..!! hvad kan det være..??
jeg har skilt alt ad en gang til og tjekket at alt var som det skulle... for mig virker det som om at der er hul i krumtaphuset.. men det er der bare ikke..!!! der er os komprision på så alt i alt virker det som om den tager "falsk" luft ind et eller andet sted..!! nogen der haf haft samme problem..?? eller nogen som eventuelt kan hjælpe.??

zeck

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-07-04 20:04

Er der noget med at man kan vende stemplet forkert.... det kan jeg ikke lige huske...Det er der vist nok. prøv om den suger luft ind via udstødningen....
Det er bare et forslag.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-07-04 20:12

Der er faktisk lige en der har svaret på hvordan det skal vende... men ved nærmere eftertanke taget den nok ikke luft ind via udstødning hvis det vender forkert.
Men du ka nda lige tjekke om du har gjort det rigtigt.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 07-07-04 20:14

ja har selv tænkt den vej.. men den vil ikke suge uanset hvad vej jeg vender stemplet... og den suger ikke i udstødningen men den vlæser ud det er os der for at jeg mener at den får "falsk" luft et sted fra..!!!

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-07-04 20:18

Prøv at stil motoren op og fyld krumtaphuset med benzin og se om det synker efter lidt tid...- så kan du jo konstatere om der er en pakning der ikke er tæt....
Hvis der kommer benzin ind i gerkassen skal du jo skille den ad alligevel.... Der kan jo også mangle simmeringe i lejehuset...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-07-04 20:20

Kom også i tanke om at du kan tørne den og se om der kommer tryk ved påfyldningsskruen olieskruen.. Så er den jo utæt.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-07-04 21:23

Hvis du ser godt efter på splittegningen af Maxi i THansens katalog, vil du se (Du kan roligt stole på billedet, så hvis billedet viser den udvendige side af simmerringen, så er det den udvendige side.) at simmerringene ved hver hovedleje vender på en bestemt måde, og er placeret lidt atypisk, så det ene hovedleje smøres af gearolien.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 07-07-04 22:34

Hvad med pakningen mellem cylinder og krumptaphus. Er den i orden????

Blot et forslag.

MVH

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-07-04 23:12
Kommentar
Fra : zeck

Dato : 08-07-04 21:25

hmm palle jeg kan ikke se den side der..!!! jeg har ikke så meget tid lige her i de dage men tak for det vil lige prøve noget af det af i weekenden...

zeck

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-07-04 22:59

http://www.puchmaxi.nl
Tryk på linket til højre som hedder: exploded views
Tryk på gul skrift: Krukas
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 10-07-04 12:01

hmm.. tak for det men det er os sådan det er samlet..!!! så problemet erder stadig..!!! men det er bare noget fucking lort.. jeg tror jeg må prøve at kigge forbi en knallert mekaniker...

zeck

btw der er sku meget godt på den side der palle.... tak for det...

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 29-07-04 07:20

Vær venlig at lukke dit spørgsmål.

MVH