|
|
Det kan være dit luft filter der er ved at være stopped eller dit nyn nye kobling der er defekt
MVH Henrik
| |
|
Jeg skal vide mere for at kunne stille diagnosen, feks:
1. Når den får tid til det kan den så godt køre stærkt.?
2. Du siger at den gik godt før du satte andet på din athena 47.6. Var det lige efter du satte alt det andet på, at det gik galt.? Eller hvor lang tid har den kørt godt, og med hvad?
3. Tager den fat med baghjulet for tidligt, uden at være kommet op i omdr.?
4. Og har du set efter slid på remmen.?
5. Hvilken rullevægt.?
6. Starter den let nok?
7. Kan den godt tage omdr. på støttefod?
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : MAHAA |
Dato : 07-07-04 12:02 |
|
1. Den kan sagtens køre stærkt.. på spedoo ca. 90km/t
2. Alt har været på af det jeg beskrev hvor den kørte godt, har enda haft alt lovlig på men stadig ikke!
3. den tager nok fat med på baghjulet for tidlig, men har haft racer kobling på hvor den ført tog ved efter at den havde omdrejninger. men den startede rimelig død op alligevel. (kan umulig være cylinder eller stempel, har prøvet med polini sport jeg lånte af en kamerat..)
4. Remmen er helt ny, forstærket..
5. Rullevægter er 3gram.
6. starter på første huk..
7. masser af omdrejninger på støttefod...
Det er som om der ikke er særlig god trækmoment fra starten...
| |
| Kommentar Fra : MAHAA |
Dato : 07-07-04 12:04 |
|
Den trækker foresten med glæde og lethed op af bakker...
men ville gerne have mit lækre (GÅ på baghjul træk) til er fuktionere igen.
| |
|
Nej det kan ikke havde noget med tændrøret at gøre.
Din fjeder er for slap, så remmen glider i de bagerste remskiver, få en på flere kg. (Sørg også for at skiver og rem er helt rene for fedtstof, tør dem evnt. af med sprit.)
VH Palle Hansen
| |
|
Ja det er jo ikke til at forstå, for en stram koblingsfjeder, skal give en rigtig god acceleration, (Da remmen så er i top på den bagerste remskive, og hvis den er for stram kan det kun gå ud over topfarten.
Så kan jeg kun se den mulighed at din kobling har for stramme småfjedre.
Efter min mening er langt de fleste orginalkoblinger gode nok til selv ret store tun, og bør ikke skiftes. De skal jo også kun virke op til ca 15km/t, hvorefter de er låst af centrifugalkraften, og ikke træder i kraft før "Næste stoplys"
Så mit råd er nu, sæt den orginale på, og lad os så tale sammen bagefter.
VH Palle Hansen
| |
|
Ja det forstår jeg ikke en skid af, der er noget der ikke stemmer.?
Overhovedet ingen forskel, mellem tun og orginal kobling?
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : MAHAA |
Dato : 09-07-04 12:15 |
|
ja jeg fatter også nada af det :D
hehe! fuck det der er da noget der hedder losse pladsen :D hehe!
men tak for hjælpen!
| |
| Kommentar Fra : MAHAA |
Dato : 12-07-04 09:50 |
|
Hehe har fundet ud af problemet!! den er total sindsyg igen :D
Det der var galt var lejet til starter tandhjulet helt inde bag ved... som der var kommet skidt ind under så det havde sat sig fast men tak for hjælpen :D jeg vil ud og race igen :D hehe!
| |
| Kommentar Fra : coh69 |
Dato : 02-09-04 19:04 |
|
Hej
Jeg ville lige høre hvad den køre på literen da vores kun køre lige godt 60 km på en tank ( 5.4 ltr) ja vi har fjernet skiven + udstødning den køre 70 men jeg syntes den er dyr at køre på ved ikke om du kan svare men ved du hvem der kan så
Sønderjyden
| |
|
coh69:
Ja 11 km/l er da vist sindsygt for lidt, den skal da gerne gå over 20.
Ja undskyld, jeg tror altså ikke på det, du har regnet forkert, eller det løber ud af karburatoren. For en scootermotor vil drukne, hvis den brugte så meget, og der skal også sættes en meget stor dyse i for at det kan lade sig gøre. Endvidere ville den 4-takte som bare fa... og ville ikke komme op på 70.
VH Palle Hansen
Uden udstødning?? Du mener en uden begrænsninger.
| |
|
schindler: Mener du alvorligt at en begrænset CDI, skulle få den til at accelerere langtsomt, men alligevel køre 90 ?
VH Palle Hansen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|