/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Cpi popcorn meget dårlig optræk men mass~
Fra : MAHAA
Vist : 1263 gange
200 point
Dato : 06-07-04 22:01

Hej jeg er den uheldige ejer af en cpi popcorn!
Optrækket er mega dårlig den kan knap trække sig selv igang...
ting der er ordnet!

Ny variomatic, ny kobling, ny kilrem, nye pakninger over alt Cylinder membran osv Ny cdi også prøvet at skifte til gammel cylle osv. udelukkelses metoden.... alt er prøvet

der sidder helt ny athena 47.6 på og en Amal kab. (er indstillet) og en next udstødning racing vario og racing kobling...

nogen der evt. kunne komme med forslag om andet jeg er rimelig inde for området skille ad samle og pakke :D det er aldrig gået noget galt ... fatter bare ikke den havde ellers et lækkert træk lige da jeg fik mit athena 47.6 på...

som sagt den har kørt perfekt med ligefrem sindsyg træk i længere tid... men ikke mere!! nogen hjælp at hente her ville jeg være glad!!

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 06-07-04 22:19

Det kan være dit luft filter der er ved at være stopped eller dit nyn nye kobling der er defekt

MVH Henrik

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 06-07-04 23:13

mit luftfilter har jeg renset enda prøvet powerfilter! skiftede kobling netop pga problemet.. ellers tak for buddet!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-07-04 23:26

Jeg skal vide mere for at kunne stille diagnosen, feks:
1. Når den får tid til det kan den så godt køre stærkt.?
2. Du siger at den gik godt før du satte andet på din athena 47.6. Var det lige efter du satte alt det andet på, at det gik galt.? Eller hvor lang tid har den kørt godt, og med hvad?
3. Tager den fat med baghjulet for tidligt, uden at være kommet op i omdr.?
4. Og har du set efter slid på remmen.?
5. Hvilken rullevægt.?
6. Starter den let nok?
7. Kan den godt tage omdr. på støttefod?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : smut

Dato : 07-07-04 00:34

måske et flækket stempel det er set før

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 07-07-04 12:02

1. Den kan sagtens køre stærkt.. på spedoo ca. 90km/t
2. Alt har været på af det jeg beskrev hvor den kørte godt, har enda haft alt lovlig på men stadig ikke!
3. den tager nok fat med på baghjulet for tidlig, men har haft racer kobling på hvor den ført tog ved efter at den havde omdrejninger. men den startede rimelig død op alligevel. (kan umulig være cylinder eller stempel, har prøvet med polini sport jeg lånte af en kamerat..)
4. Remmen er helt ny, forstærket..
5. Rullevægter er 3gram.
6. starter på første huk..
7. masser af omdrejninger på støttefod...

Det er som om der ikke er særlig god trækmoment fra starten...

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 07-07-04 12:04

Den trækker foresten med glæde og lethed op af bakker...
men ville gerne have mit lækre (GÅ på baghjul træk) til er fuktionere igen.

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 07-07-04 12:22

kan det have noget med at gøre at jeg køre med et tændrør med glødetal 9??? det er der noget der har bildt mig ind?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-07-04 15:28

Nej det kan ikke havde noget med tændrøret at gøre.
Din fjeder er for slap, så remmen glider i de bagerste remskiver, få en på flere kg. (Sørg også for at skiver og rem er helt rene for fedtstof, tør dem evnt. af med sprit.)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 07-07-04 16:12

Den tager ikke omdrejninger i starten og min koblingsfjeder er på 32 kg... sååå !

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-07-04 21:36

Ja det er jo ikke til at forstå, for en stram koblingsfjeder, skal give en rigtig god acceleration, (Da remmen så er i top på den bagerste remskive, og hvis den er for stram kan det kun gå ud over topfarten.
Så kan jeg kun se den mulighed at din kobling har for stramme småfjedre.
Efter min mening er langt de fleste orginalkoblinger gode nok til selv ret store tun, og bør ikke skiftes. De skal jo også kun virke op til ca 15km/t, hvorefter de er låst af centrifugalkraften, og ikke træder i kraft før "Næste stoplys"
Så mit råd er nu, sæt den orginale på, og lad os så tale sammen bagefter.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 08-07-04 23:21

Har sat den originale på nu! hvad så der er ingen forskel!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-07-04 00:02

Ja det forstår jeg ikke en skid af, der er noget der ikke stemmer.?
Overhovedet ingen forskel, mellem tun og orginal kobling?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 09-07-04 12:15

ja jeg fatter også nada af det :D
hehe! fuck det der er da noget der hedder losse pladsen :D hehe!

men tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 11-07-04 15:39

har du sat større gearing på? har haft det samme problem og der var det fordi jeg havde sat for stor gearing på så koblingerne bar ikke kunne holde fat...

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 12-07-04 09:50

Hehe har fundet ud af problemet!! den er total sindsyg igen :D

Det der var galt var lejet til starter tandhjulet helt inde bag ved... som der var kommet skidt ind under så det havde sat sig fast men tak for hjælpen :D jeg vil ud og race igen :D hehe!

Kommentar
Fra : coh69

Dato : 02-09-04 19:04

Hej

Jeg ville lige høre hvad den køre på literen da vores kun køre lige godt 60 km på en tank ( 5.4 ltr) ja vi har fjernet skiven + udstødning den køre 70 men jeg syntes den er dyr at køre på ved ikke om du kan svare men ved du hvem der kan så

Sønderjyden

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-09-04 23:31

coh69:
Ja 11 km/l er da vist sindsygt for lidt, den skal da gerne gå over 20.
Ja undskyld, jeg tror altså ikke på det, du har regnet forkert, eller det løber ud af karburatoren. For en scootermotor vil drukne, hvis den brugte så meget, og der skal også sættes en meget stor dyse i for at det kan lade sig gøre. Endvidere ville den 4-takte som bare fa... og ville ikke komme op på 70.
VH Palle Hansen
Uden udstødning?? Du mener en uden begrænsninger.

Kommentar
Fra : schindler

Dato : 13-12-04 19:24

det er din cdi der gør det

Kommentar
Fra : schindler

Dato : 13-12-04 19:24

det er din cdi der er begrænset

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-12-04 00:20

schindler: Mener du alvorligt at en begrænset CDI, skulle få den til at accelerere langtsomt, men alligevel køre 90 ?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 16-02-05 22:38

en cpi popcorn kører standard uden der er pillet ved noget, 14-17 km pr liter. ved ik hvad den kører med tun på.