/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Cat Milk
Fra : Luna0000
Vist : 2571 gange
10 point
Dato : 05-07-04 22:48

Hvad mener i om Cat Milk fra Whiskas?

Er det noget i serverer for jeres katte?
Jeg synes det er så "hyggeligt" med mælk, men katte må jo ikke få mælk...
men det er ok at give dem Whiskat Cat Milk eller hvad?

Jeg har ikke købt det da jeg var usikker på om det var en god idé.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-07-04 22:53

Få nu din lille hustyran til at spise ordentligt før du forkæler den yderligere.

Kommentar
Fra : return

Dato : 05-07-04 22:54

ja det kan du roligt give dem

Kommentar
Fra : return

Dato : 05-07-04 22:57

men sørg for at den altid har frisk vand ved sit mad

Kommentar
Fra : hutlihut

Dato : 05-07-04 23:04

I skal passe på med at stole på return der fyrer hvad som helst af bare for at score points. Noget af det han skriver er rigtig nok,men han gætter og finder alting i søgninger.
Dem der kritiserer hans fremgangsmåde sviner han til på det grovest. Bare for a i ved det.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-07-04 23:21

Det er vist rigtigt, men tilsyneladende ikke i dette spg.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-07-04 23:54

Jeg synes ikke det er noget at give penge for. Det er alt for dyrt. Katten har faktisk bedre af vand, men hvis du vil forkæle den lift er fløde 9% (kaffefløde, men ikke langtidsholdbar) meget bedre og naturligt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-07-04 23:54

Du kan godt give din kat Cat Milk, men det skal ikke være en erstatning for anden væde. Det bedste er vand.
Hvis du vil forkæle din kat med Cat Milk, så giv den lidt hver dag på et bestemt tidspunkt. Hæld det i en skål kun beregnet til det.
Når den har drukket det, fjerner du skålen og sætter den først frem (med frisk mælk) næste dag på ca. det samme tidspunkt. Din kat vil vænne sig til tidspunktet ret hurtigt.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 06-07-04 00:11

Kattemælk (Cat milk)fra Whiskas er velegnet, idet det ikke inderholder laktose. Det er det stof i almindelige mælkeprodukter(inklusive fløde 9%) der gør at katten har svært ved at fordøje det og kan få "tynd" mave. Det er derfor de har fremstillet et særlig produkt uden dette stof. Der er også tilsat vitaminer.
Så vidt jeg kan se er der ikke noget galt i at forkæle sin kat, det er jo sundt og især når det er vanskeligt, at få noget i den overhovedet må det da være bedre end bare vand.
http://www.taenk.dk/tt/2004/tt43/kattefoder/artikel/
http://www.taenk.dk/tt/2004/tt43/kattefoder/skema/

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-07-04 00:20

Katte har ikke problemer med at tåle fløde, det er mælk de ikke kan tåle.

Kommentar
Fra : return

Dato : 06-07-04 09:13

hutlihut>hvad hyler du for lille ven

Kommentar
Fra : zylles

Dato : 01-08-04 00:07

Jeg har prøvet at give mine katte cat milk... for at være sød ved dem. Men mine fik tynd mave af det. Giv dem hellere tun eller andet de godt kan lide og VAND.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 01-08-04 12:23

Da der ovenfor er modstridende oplysninger fra forskellige Kandubrugere, vil jeg gerne gøre helt klart. Katte tåler ikke laktose.De får tynd mave. Mælkeprodukter indeholder laktose, skumme, let, sød, fløde 9% og fløde almindelig. Derimod kan de godt tåle surmælksprodukter, tykmælk, A38, ymer, kærnemælk, youghurt, hytteost, creme fraiche og lignende. Som regel er det dog ikke deres livret. CatMilk inderholder ikke laktose.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 02-08-04 09:24

Hej igen
Jeg har lige fundet en god side om katte og kost:http://www.bakkely-katteri.dk/fodring_af_katte.htm Der står blandt andet vedrørende laktose, at det er sukkeret i mælk og at killinger godt kan fordøje det.