/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Ny mobil og 3 sim kort
Fra : executor
Vist : 450 gange
50 point
Dato : 05-07-04 09:22

Er det muligt at bruge sit 3 sim kort i en hvilken som helst anden mobil?

Jeg skal have en ny mobil, men jeg ved ik hvilken. Den skal være uden abonnement. Jeg har 3000 til en ny mobil

Kommentar
Fra : gooby

Dato : 05-07-04 09:24

Hej.

Ja du kan sagtens benytte dit simkort i en hvilken som helst anden mobil.
Bare den ikke er låst.

Nicolaj

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-07-04 09:29

NEJ, det kan ikke lade sig gøre.

Det er nemlig ikke et sim kort men et USIM kort og det virker ikke i en almindelig GSM telefon.

Jeg har selv prøvet

Kommentar
Fra : return

Dato : 05-07-04 09:29

hvis man køber en dyr mobil så er den aldrig låst da det er for dyrt for mobilselskaberne at låse dem

Kommentar
Fra : falc

Dato : 05-07-04 09:30

Jeg puttede et andet simkort i min mobil,men så bad den om en anden pinkode end den jeg bruger,knytter pinkoden sig til simkortet.falc.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-07-04 09:32

Pinkoden hører ganske rigtigt til sim kortet

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-07-04 09:36

return>>

Om telefonen er låst har da ikke noget med prisen på telefonen at gøre, det afhænger udelukkende af om den er solgt med et stort tilskud fra operatøren

Kommentar
Fra : gooby

Dato : 05-07-04 09:36

Jeg har selv brugt mit 3 simkort i en Nokia 6230.
Så det kan godt lade sig gøre.

Kommentar
Fra : return

Dato : 05-07-04 09:37

pind koden kan du da selv ændre hvis bare du har den rigtige puk kode til det rigtige simkort

Kommentar
Fra : return

Dato : 05-07-04 09:38

pind=pin sorry

Kommentar
Fra : return

Dato : 05-07-04 09:45

Better_Performance det er lige præcis hvad det gør hvis du ikke tror mig så kontakt en udbyder og få det bekræftet kan kun sige at her tager du meget fejl

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-07-04 09:52

return>>

Nu har jeg altså indtil for forholdsvis nylig brugt 10 år i den branche og kender lidt til subsidiering, men det er heller ikke noget vi skal diskutere, det har jo ikke noget med spørgsmålet at gøre

Kommentar
Fra : return

Dato : 05-07-04 09:58

Better_Performance kan så fortælle at jeg selv har købt en dyr en med abonnement og fik at vide at den ikke var låst af min udbyder sådan er det hos sonofon så mon ikke det er sådan de andre steder også

Kommentar
Fra : jonassr

Dato : 05-07-04 12:26

Det er rigtigt nok alle telefoner der bare er lidt oppe i prisen er aldrig låst

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-07-04 14:34

Ja som I selv siger er det uden for spørgsmålet at diskutere hvorvidt dyre telefoner er låst eller ej. Men prisforskellen ligger som regel i, om telefonen er låst eller ej. En telefon man køber med abbonnement til f.eks. 500.- er som regel låst i 1/2 år, hvorimod den samme telefon uden abbonnement og altså ikke låst, typisk koster 1000-1500,- mere.

Kommentar
Fra : return

Dato : 05-07-04 14:54

dova >dyre telefoner uanset abonnement eller ej så er de altså ikke låst