/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Akut Bronchitis
Fra : Jernladyen
Vist : 1171 gange
100 point
Dato : 04-07-04 00:55

Hvor længe varer Akut Bronchitis normalt?? Og kan det blive til kronisk bronchitis? Hvor længe har man feber og influenzasymptomer?
Jeg har været ved lægen og få diagnosen og antibiotika + en Bricanyl, men jeg var kun inde ved ham ca. max 2 min., da jeg var sidste patient, og han gerne ville hjem, så jeg fik faktisk ikke rigtigt noget at vide.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 04-07-04 01:05
Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 04-07-04 23:53

Tak skal du have jakjoe. Der står bare ikke svaret på mine spørgsmål - med mindre jeg også er blevet blind.
Hilsen Jette

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 100 point
Dato : 05-07-04 00:01

På denne sides skrives, at der til normalt raske, ikke kræves behandling.
Hvis der er feber, så må der gælde følgende:

http://inet.uni2.dk/home/t/ppcag2-0/medinstppc2-0ag/Medicinsk-instruks2.0ppcagtest/BRONCHITIS.html
Citat
Behandling TOP ABC LAB

I svære tilfælde med feber og øgede mængder purulent ekspektorat behandles med antibiotika, sædvanligvis ampicillin.
Der indledes med iv ampicillin behandling (500 mg x 4 iv) og når pt. har været afebril et døgn skiftes til peroral behandling pivampicillin 350 mg x 3, evt gives kun peroral behandling.
Behandling ialt 10 dage.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 05-07-04 00:08
Godkendelse af svar
Fra : Jernladyen

Dato : 05-07-04 00:39

Tak for svaret jakjoe. Du har fuldstændig ret. Jeg opdagede også lige, at Bricanylen skal omrystes inden brug. Det har jeg ikke gjort. Så kan jeg bedre forstå, den nærmest ikke virker. Men jeg kommer jo nok til at lægge smøgerne på hylden nu. Det har jeg godt nok talt om et par år, men nu virker det lige pludseligt temmelig aktuelt.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 05-07-04 06:44

Tak selv

Ja, den tobak er både til glæde og skade

God bedring, og held ok lykke med tobaksafvænningen.

mvh
jakjoe