/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Problemer med optræk
Fra : jespereh
Vist : 647 gange
100 point
Dato : 04-07-04 00:23

Hej....

Jeg har en PGO DR. Big, hvor at jeg har monteret en Airsal T6 47,6mm cylinder og en 3-Baks kobling fra TopRacing.
Problemet er at scooteren først trækker ved 6500 RPM, hvilket er for sent. Koblingen er monteret på-monteret med de fjedre der fulgte med(gule), men jeg bruger en std. trykfjeder.
Hvilke fjedre vil i foreslå og hvilke ruller til min std. variator. Højeste RPM er på ca. 9500 pga. min Proma Legal potte.
Og har i det jeg skal bruge?
(-:
På forhånd tak..

Kommentar
Fra : smut

Dato : 04-07-04 00:27

glem den fjeder i første omgang du skal først have nogle lettere ruller i din vario det er der dit problem ligger du kan købe diverse sæt med forskellige ruller hos www.thansen.dk

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 04-07-04 00:30

tror jeg ikke da jeg kører med 5 grams ruller, og har prøvet med helt ned til 3 grams. Det er som om at koblingen ikke slipper før 6500 rpms

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 04-07-04 06:16

Har du fjernet plumpen i udstøningen

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 04-07-04 11:57

ja

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 04-07-04 11:57

ja

Accepteret svar
Fra : hvidtiger

Modtaget 100 point
Dato : 05-07-04 00:24

Hmmm lyder til at det er en justerbar kobling du har købt...Jeg har selv en kobling fra topracing 3 baks og den er justerbar..Dvs at du kan justere hvornår den skal tage fat..Netop det problem du har!...Lige nu kan du sikkert stå stille og gasse op ligesom den står i frigear på en motorcykel...

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 05-07-04 00:27

Gule fjerdre...Jamen så er den sådan en jeg har..En racerkobling fra topracing til omkring 400kr eller 500kr..Så er det den justerbar du har købt....Så skal den bare justeres til hvornår du gerne vil have den skal tage fat...

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 05-07-04 13:50

ja, men hvor kan man købe de fjedre.
Skal bruge 35kgs trykfjeder, og de nogle koblingsfjedre

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 11-07-04 15:42

http://www.scooterzone.dk/old/link/links.php mener at kreidler service har et sæt med 3 forskellige... fulgte der ikke nogen røde med din kobling?
v.h ulrik haagensen

Kommentar
Fra : hr.hat

Dato : 04-03-05 08:20

prøv at justere koblingen til at tage ved noget før!!! også vil jeg anbefalde at købe 5 grams ruller!!!

Godkendelse af svar
Fra : jespereh

Dato : 05-08-05 17:13

Tak for svaret hvidtiger.