/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
hunde pension
Fra : heidi
Vist : 700 gange
100 point
Dato : 17-06-02 10:06

Næste år skal vi have vores lille hund i pension, og derfor vil vi allerede nu kikke os lidt om efter et egnet sted. Er der nogen der kan anbefale et godt sted ? og da vi aldrig har prøvet dette før, hvad skal man kikke efter og hvad koster det ?
Vi bor selv i Midtjylland og pensionen skal helst ligge her også.
MVH
Heidi

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 17-06-02 10:19

kan du specificere midtjylland mere præcist

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 17-06-02 10:28

Jeg kan ikke anbefale nogen da jeg ikke selv har prøvet det, men jeg har fundet et par link som i kunne kigge på:

http://www.jubii.dk/Fritid/Hobbyer/Dyr/Hunde/Hundepensioner/

Der f.eks. den her som ligger i Haderup:
http://www.geocities.com/hundepensionen/

Hilsen dydendak

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-06-02 09:46

"heidi" <heidi.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:%GgP8.59765$N46.1994032@news010.worldonline.dk...
> Næste år skal vi have vores lille hund i pension, og derfor vil vi
> allerede nu kikke os lidt om efter et egnet sted.

<> God ide .. og mindst lige så god en ide langsomt i tiden indtil at
vænne vovse til at være i pension så det er naturligt for den ..
begynd med at finde en egnet/god pension hvor du/I beslutter jer for
at vovse skal være når I ikke selv kan passe den .. og væn den så til
dette sted .. dvs prøv med en halv evt. en hel dag .. og efter et par
gange så forlang op holdet til et døgn ligeledes et par gange ... på
den måde har I mulighed for at se hvordan hunden trives i pension ..
det ses synes jeg mest i de første timer/dage efter vovse er kommet
hjem fra pension .. er den harmonisk , virker den glad . .. er den
evt. blevet utryg ved adskillelse osv..

Er der nogen der kan
> anbefale et godt sted ? og da vi aldrig har prøvet dette før, hvad
skal
> man kikke efter og hvad koster det ?

I den pension jeg altid har fået Sandra passet og nu også Wupper er
prisen 80-90 kr pr døgn hvis man ikke selv har mad med .. har man selv
mad med til hunden er prisen omkring 70-80 kr .. (jeg medbringer altid
selv hundemad)

Til en god pension hører for mig at stedet er lyst, venligt , rent og
hygiejnisk . .at der er cementgulve der kan spules og at bokse og
løbegårde er indrettet lavet så hundene ikke kan komme til skade ..
Jeg tager som en selvfølge at der er varme i gulvet og at der til hver
boks er en udendørs løbegård ..

At hundene fodres .. eller i al fald kan fodres to gange dagligt hvis
det er det man ønsker og at ens ønsker om fodring og evt. specielle
hensyn til hunden respekteres .. samt at hunden får mindst to gåture
dagligt .. og at stedet ikke er så stort at det lugter mere af penge
end glæden ved at omgås hunde .. og jeg plejer altid når jeg kigger på
pension at lægge mærke til ejeren .. kan jeg lide hende/ham hvordan
omgås hun/han hundene .. hvilken baggrund har hun/han for at have
hundepension .. altså har vedkommende nogen erfaring med hunde evt.
hundekonsulent, hundetræner eller i al fald på en eller anden måde har
et arbejde med hunde og selv har hunde .. mener ofte ejerens egne
hunde er en god rettesnor når det drejer sig om ejerens evne til at
omgås hunde .. lissom jeg også lægger mærke til hvordan hun/han omgås
og bliver taget mod af pensionshundene ..

Nå ja det var lidt af det jeg ville se på .. og så vil jeg helt
sikkert sætte pris på at man ikke giver min hund godbidder osv jeg
ikke har sagt god for/har medbragt ..

Jeg har måske glemt nogle ting men skulle det være vigtige ting skal
jeg nok lade høre fra mig ..

Godjagthils fra Ami
> Vi bor selv i Midtjylland og pensionen skal helst ligge her også.
> MVH
> Heidi
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 110 point
Dato : 17-06-02 11:31

Hej

Igennem de sidste 5 År er vores hund Filur blevet passet og plejet til topkarakter på: Nygaadens Dyrepension v/ Århus.
Du sætter selv dit skema sammen omkring hvordan du ønsker din hund Fodret og luftet.
Jeg kan give dig et link til deres Hjemmeside,---samtidig vil jeg råde dig til at tage på besøg og snakke med personalet, samt kikke dig omkring. Uanset hvor fint jeg og Filur mener stedet er, så er vi jo ikke ens.
http://www.nygaardens-dyrepension.dk/

God Ferie
Parkenss

Godkendelse af svar
Fra : heidi

Dato : 17-06-02 14:36

Tak for svaret PARKENSS.