Nu er det ikke altid at der er sket nogen særlig skade, efter en sætning, og man kan køre videre med forsigtighed efter få minutter.
jlbendtsen: De fleste FS1 har allerede en 16mm karburator, som er maximum der kan fåes, dog kan der fåes en 17,5mm, men knallerten er født med 10mm?
Dova: Plumben sidder ikke i cylinderen, men i indsugningspladen, hvor karburatoren skrues på.
En FS1 med 16mm karburator med en dyse på 160 eller 170 og gearing, skulle gerne køre omkring 70km/t
Man kan mærke om den holder igen og ikke vil tage omdr. i første gear, altså slår over i 4-takt, ligeledes henad i højt gear: Så har den for stor dyse.
Hvis den derimod kører langt ud med mange omdrejninger i de lave gear, men at det ikke hjælper med det sidste gas i højt gear: Så mangler den benzin, og skal have størrer dyse.
Så se efter hvad diameteren er på karburatoren den skal være 16, og aflæs dysesnummeret på dysen, den skal være mindst 160, og din indsugningsplade skal også være boret op til 16mm hele vejen igennem.
Endvidere må der ikke være falsk luft ved membran/ indsugningspladen/karburatoren, så sætter den sig også.
Afprøv svømmernålen om den er tæt, ved at trykke let opad på den(Som svømmeren gør), når der er lukket op for benzinen.
VH Palle Hansen