/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Havanesere. Forsøgskanins søges.
Fra : JanPalach
Vist : 672 gange
70 point
Dato : 30-06-04 00:29

Hej,

Jeg har på Cuba købt en kasse cigarer. Nu var jeg udmærket godt klar over, at man i 99 ud af 100 tilfælde bliver fuppet, hvis man køber et eller andet af en uautoriseret sælger til "special price", så det var også mest som en souvenir (de ser ganske pæne ud i æsken og er da trods alt mere autentiske en en neger-plasticfigur, der er fremstillet i Kina). Nå, anyways de er faktisk ikke så dårligt lavet - har prøvet de talrige guider på nettet vedr."fake Cuban cigars". - "Billige" cubanske cigarer på f.eks. QXL eller DBA.dk er absolut ikke pengene værd, da de er lavet af bananblade el.lign og totalt urygeligt (faktisk er der større efterspørgsel end udbud, hvad angår autoriserede cubanske cigarer, så der er ingen grund til at "pushe" dem). Mit håb er da også, at mine billigt købte cigarer rent faktisk er hugget fra en fabrik (ja, føj...) Nå, på den anden side: som alle andre socialistiske diktatorer som Saddam Hussein, Kim Il-sung, Lukasjenko osv. har Castro jo ganske mange mia. på sine bankkonti rundt omkring....

Til sagen: jeg regner da stærk med, at jeg er blevet snydt, men det er ikke så åbenlyst som de tilfælde, man kan se udstillet på nettet. Endvidere hører man, at cubanske cigarer af andenklasses tobak faktisk kan ryges, men naturligvis ikke har den samme værdi som det ultimative luksusprodukt (mange fine butikker sælger faktisk "fake Cubans" uden at hverken de eller kunderne aner uråd). Og som den kloge læser nok har regnet ud på nuværende tidspunkt: JEG ER IKKE-RYGER!!!). Og det afgørende er vel, hvad en hærdet cigar-kender siger. Så hvad gør jeg?

- Jeg kan selvfølgelig finde en velrennomeret tobakkonist her i Kbh. - de vil nok ikke ryge én, men evt. kigge på æsken og cigarerne med et trænet øje. Ideelt ville det dog være at finde en god cigar(-ryger); men desværre kommer jeg ikke fra et hjem med cigarer...

Hvis der er nogen, der tør være forsøgskanin, vil jeg da gerne sende eksemplar af racen (rygning på eget ansvar!!!).

Næste gang må jeg hellere holde mig rom & mulat-piger - det ved man da hvad er...

På forhånd tak,

JP

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 02-07-04 16:57

Er det Cohiba cigarrer? Hvor bor du evt i landet?

Skriv gerne svar til mig på BrianL3@tv2mail.dk

Kommentar
Fra : JanPalach

Dato : 03-07-04 18:24

Jeps, Cohiba Esplendidos i 25-stks cedertræskasse (gl. model 2003). Østerbro.

JP

Kommentar
Fra : marchal

Dato : 22-07-04 22:58

Hej JP.
Jeg kan muligvis hjælpe dig. Jeg er ikke selv ryger men arbejder på en af de bedre restauranter her i københavn, og har i den forbindelse et par kontakter der muligvis kunne hjælpe dig.
Skriv lige en mail til mig på mgleie@hotmail.com
Så kan vi tale sammen der.
Mvh. Morten

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-04 15:20

Hej JP.
Jeg har røget cigarer i over 25 år. Startede da jeg som ung Marine-soldat fik mulighed for under udlandsrejser at købe kvalitet for relativt få penge. Hvis du vil sende mig et eksemplar, skal jeg gerne prøveryge den for dig og gi' en kvalificeret tilbagemelding. Svar på svamp@inet.dk
Hilsen Arne Jakobsen

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 70 point
Dato : 04-08-04 12:42

Hej JP. Check din email. Hilsen Arne

Godkendelse af svar
Fra : JanPalach

Dato : 07-08-04 11:42

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-01-05 21:52

Et yderst anvendeligt svar, som mange brugere kan have gavn af.