/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
FSB?
Fra : dragearne
Vist : 292 gange
50 point
Dato : 27-06-04 01:45

Hej. Jeg skal ha' en ny pc. Hyppigt står der i specifikationer: integreret onboard grafikkort. Betyder det, at grafikkortet er en del af bundkortet. Jeg har hørt, at man bør undgå det - hvorfor?

Front-Sided Bus (FSB), angives på nogle typer. Hvad vil det sige, at bussen er front sided og er det noget man skal gå efter?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-06-04 01:56

Ja det betyder en del af bundkortet! Hvis man bruger maskinen til almindelig kontorarbejde er det skam udmærket, men til mere krævende 3d grafik og spil er det bedst at bruge et indstiks AGP grafikkort!
Frontside bussen er datakanalen (bussen) mellem din processor, bundkort, RAM og AGP port, og jo større værdi i Mz hurtigere er den i teorien, og osse dels i praksis!