/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Økonomisk støtte
Fra : MarcDuncan
Vist : 760 gange
100 point
Dato : 24-06-04 03:10

Hej jeg har i en lang periode gået og overvejet at blive selvstændig og starte et mindre mødebookingsfirma, men jeg har ikke den fornødne økonomi og jeg har pga. dårlig økonomisk forvaltning der stammer tilbage fra da jeg var 19 og 20 år, nu en mindre gæld på omkring 300000kr. og jeg er desværre registreret hos RKI.

jeg vil høre om nogen ved om, hvis og hvor man kan få økonomisk støtte til til starte et firma.

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 24-06-04 07:30

Der findes noget der hedder business angels, som giver støtte hvis ideen holder. Søg på nettet efetr det.

//sub

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 24-06-04 09:53

Godt råd fra en økonom. Glem det.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-06-04 10:15

I det tilfælde at du starter noget op, hvis du i det hele taget kan få det finansieret, vil dine kreditorer være der som "en mis" og inddrive den gæld du har. Og det at du er registreret i RKI sætter så store begrænsninger, at det kun vil være yderst tvivlsomme forbindelser der vil "hjælpe" dig og du vil muligvis komme i endnu værre situation end nu. Derfor er den eneste tunge løsning: væk med gælden og RKI registreringen så der er rent bord at starte på.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 100 point
Dato : 24-06-04 10:58

Find en "syndebuk" hvis navn du "låner".

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 24-06-04 11:25

Bare en betragtning:

Hvis du ikke har styr på din personlige økonomi, så bliver det nok svært at finde nogen der vil stole på, at du kan holde styr på en virksomhedsøkonomi

Godkendelse af svar
Fra : MarcDuncan

Dato : 14-10-04 19:53

Tak for svaret Teil.