/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hund via SE til Bornholm
Fra : nusa
Vist : 884 gange
50 point
Dato : 23-06-04 10:41

Vi skal sidst i august til Bornholm og for første gang have hund med. Den dyrlægemæssige sag er i orden, ligeledes blanketter til Jordbrugsverket.
På disse blanketter står der, at de "skal afleveres til de svenske toldmyndigheder ved ind- og udrejse af Sverige".
Vi skal køre via København-Malmø-Ystad-Rønne.
Er der nogen, der kan fortælle os, hvor vi finder de svenske toldmyndigheder, når vi kører over broen til Sverige? Og hvor i Ystad? (Vi skal med en færge fra Ystad kl. 19:15).
mvh nusa

Accepteret svar
Fra : Bulldog

Modtaget 60 point
Dato : 23-06-04 10:52

Hej nusa

Har lige været der ovre og skal også over i august.

Når du kommer over broen, er der lige efter en indkørsel til højre og der ligger tolden, det er der det skal afleveres.
Ved færgen er det lidt mere kompliceret, jeg går ud fra det er den hurtige færge i skal med?
Der er en terminal til venstre, når du holder i køen til den hurtige færge, en rød bygning med billetkontor og sådan, bagved den, ud mod vandet, er der et toldkontor som du skal aflevere sedlen hos.
Gør dig selv den tjeneste at komme i rigtig god tid, for det kan godt tage lidt tid at finde. Da vi var afsted, syntes vi at det var i god tid, men vi vidste heller ikke hvor det var og bilerne var begyndt at køre ombord da jeg kom ud fra toldkontoret, så jeg måtte løbe hele vejen tilbage.

Skal i derover til lydighed/agility konkurrence?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-06-04 11:26

Hej Nusa

Husk lige at undersøge om det nye Eu hundepas ikke er gældende til den tid,der arbejdes med det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-06-04 11:40
Godkendelse af svar
Fra : nusa

Dato : 24-06-04 10:30

Tak for svaret Bulldog. Det er en rigtig god hjælp, og også tippet om at komme i rigtig god tid.
Dit svar fik mig til at gå ind og finde kortene på adresserne: http://malmo.se/html/www.malmokarta/orto/lev3/t4-19_map.html
her kan man se et flyfoto over betalingsstationerne og formentlig også den lille vej til højre lige efter. Endvidere kort over Ystad: http://www.ystad.se/Ystadweb.nsf/AllDocuments/98E0B6556725837CC1256CDE0055387B hvor toldbygningen er vist.
Vi håber på godt vejr til at nyde tilværelsen i sommerhus i Pedersker.
Tak for hjælpsomhed fra kandu's medlemmer.