/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
cd-rom og min floppy disk er stået af
Fra : allandisain
Vist : 333 gange
100 point
Dato : 22-06-04 19:01

Både min cd-rom og min floppy disk er stået af. Hvad sker der? jeg køre windows xp home. cd-rommen tage gerne mine disks ind men den starter dem ikke.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-06-04 19:26

Er det når du har den liggende i skuffen ved start af comp
eller er det inde i windows den ikke vil starte den.
vises den i (Denne computer) kan du dobbeltklikke på den - åbner den så
Emesen.

Kommentar
Fra : allandisain

Dato : 22-06-04 19:48

begge dele dem. kan ikke boote op på cd rommen ( ej heller i windows) men kan godt se den i denne comp. og kan skubbe skuffen ud via denne comp

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-06-04 21:16

Hvis du dobbeltklikker på en cd inde i windows - starter den så og åbner programmet eller musikken.
Kan den læse og skrive på en diskette.
Siden du vi boote med CD-rom - er det fordi du lægge et nyt styresystem ind på comp.
Når du starter comp vil den læse det drev der i bios er sat til first boot.
Så hvis bootrækkefølgen ser sådan ud:
1. Harddisk
2. Cd-rom
3. Diskette
Vil den ikke læse CD og diskette under opstart fordi den allerede har bootet på harddisk.
Emesen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-06-04 00:58

Ja og prøv lige at autodecte dine drev inde i bios!

Kommentar
Fra : allandisain

Dato : 23-06-04 17:32

Nej, den kan hverken læse fra cd-rom eller diskette hvis jeg dobbeltklikker på dem. Nej jeg ville bare se om den kunne boote. og bootrækkefælgen er god nok det er heller ikke det.

Autodecte... hvordan?