/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
grafikkort
Fra : janinna
Vist : 368 gange
50 point
Dato : 13-06-02 21:51

jeg har fået et winfast 3d s700 grafikkort med tv out foræret og jeg vil gerne vide om det er noget værd og hvor gammelt det er

Accepteret svar
Fra : nocom

Modtaget 60 point
Dato : 13-06-02 22:00

Hej. Jeg har selv haft et og det er ganske udmærket, ca. 3-4 år gammelt. Brugbart til mange, også nyere spil, da det jo også er AGP, er det rimelig hurtigt. Dog kniber det med de helt nye spil, men i forhold til "onboard" grafik er det meget bedre.
Mvh
Nocom

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-06-02 22:12

Der findes jo mange versioner af dette kort under samme navn - søger du på
www.Google.com får du ca. 10 sider med div. links.

Der er tale om et 100-krs kort, der ikke når meget længere end til W98.

ab

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 14-06-02 00:10

Jeg ville ikke anbefale dette kort til andet end MS office.

Det har max 8 Mbyte RAM hvis du er heldig og kan kun køre til og med windows 98, du kan derfor ikke bruge kortet i windows 2000/NT/XP.

Og til spil er det ubrugeligt, du vil opleve at spillet hakker, og maskinen føles uendelig langsom, men hvis du kan leve med at du ikke kan gennemføre dine spil skal du endelig bruge grafikkortet.

Det er IKKE korrrekt når nocom, skriver at det er bedre end et "onboard" grafikkort, altså et bundkort med indbygget graifkkort. På disse sidder der idag som minimum 16 MB Ram, altså det dobbelte som på det du har fået tilbudt.

Og det har IKKE en pind med om der sidder AGP eller PCI på dette kort, da det er rammen det kommer an på når vi snakker ældre grafikkort, som dette jo er. Det er fra 1999.

Og det kan ikke køre nogle af de nye spil, de vil som minimum have 16 MB Ram, og det har efterhånden været standard det sidste ½ års tid.

Og skal du bruge det til video er det ubrugeligt.

Jeg ville hellere ofre pengene på et billigt Nvidia Geforce 2 TNT, det er meget hurtigere og mere bevendt og fås til ca. 500 kroner på www.edbpriser.dk og der sidder endda 32 MB Ram på kortet.

AGP-V7100 Magic GeForce2 MX200 Pure Retail koster 470 kroner... Det er da billigt.

Så alt i alt vil du kun få ærgelser hvis du følger nocom's tip.