/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Trådløst netværk
Fra : canisto
Vist : 601 gange
48 point
Dato : 21-06-04 21:06

Hej alle. Jeg har netop indkøbt et trådløst netværk af mærket Topcom, men kan ikke få det til at virke. Jeg har internet via Stofanet(statisk ip).

Nu har jeg efter timers forsøg faktisk kommet til den konklusion at jeg ikke selv kan løse problemet, men vil lige spørge om nogen her alligevel kan hjælpe, eller må jeg lide med kablet.

Jeg har forsøgt alle gode råd, men mit problem er at jeg sagtens kan se forbindelsen mellem router og usb, der er ihvertfald forbindelse mellem de to, men jeg kan ikke få hverken adgang til administration af router ej heller adgang til internet.

Jeg har ydermere forsøgt blot at bruge router som hub(altså med kabelforbindelse) og så virker alting som det bør. Jeg kan både gå ind og ændre opsætning på router og få adgang til internet, så umiddelbart virker det som om problemet er mellem de to trådløse endheder.

Jeg har fulgt brugsforvirring til punkt og prikke, blandt andet med at vælge at pc selv skal finde ip adresse og så videre.

Håber der findes en som har løsningen til mit store problem.

På forhånd tak!!!!

Accepteret svar
Fra : hjp1974

Modtaget 58 point
Dato : 21-06-04 22:55

Har du tjekket opsætningen for den trådløse del når du har adgang via kabel? Først og fremmest skal du være sikker på at WiFi delen er slået til.

Jeg formoder at driveren på din PC indeholder et monitor program, hvor du kan se signal-styrke og hvilke netværk der er i området? Kan du komme ind i den opsætning?

Har du slået alt kryptering og sikkerhed fra i routeren? Det ville nok være en go´ ide lige at få det til at køre og så senere slå det til igen.

mvh/HJP

Kommentar
Fra : canisto

Dato : 22-06-04 23:25

Umiddelbart har mit netværk ikke noget som hedder WiFi.

Da mit styresystem er Xp installeres der automatisk monitor program. Det er muligt for mig at se signalstyrken og den fejler umiddelbart ikke noget. Jeg kan ydermere se at det trådløse netværk sender en del data, men modtager intet.

Alt hvad der hedder sikkerhed er slået fra, så det bør heller ikke være proplemet.

MVH Canisto

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 22-06-04 23:53

Princippet med en router, det er at routeren tildeler interne IP numre på det interne netværk, og at routeren overtager det IP nummer som din PC tidligere havde på stofa nettet.

Så det er nu din router som skal "logge på" stofa netværket. Netop med Stofa netværk så er der nogle bestemte detaljer der skal indstilles for at få en router til at virke. Men jeg kan selvfølgelig ikke lige huske hvilke detaljer det er.

Prøv at søge lidt i på kandu.dk

Eller kontakt stofa support afdeling.

mvh. Per F.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-06-04 22:35

Når du ændre MAC adresse på Stofanet, så er der kun en side der er kontakt med. Det er signon siden hvor der skal registreres den nye adresse.
Først efter registreringen er der hul igen til hele universet.

Godkendelse af svar
Fra : canisto

Dato : 28-06-04 20:07

Svaret var det bedste og det som hjalp mig længst. Du ramte desværre ikke hovedet på sømmet, men jeg fik et skub i den rigtige retning. Jeg synes svaret var godt, men det løste desværre ikke mit problem.