/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
HURTIG!
Fra : KlausHansen
Vist : 428 gange
75 point
Dato : 21-06-04 19:15

Yamaha Fs1 4 gear Dx. . . .hvilken type benzin.... 92 95???

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 21-06-04 19:16

Kommentar
Fra : return

Dato : 21-06-04 19:17
Kommentar
Fra : return

Dato : 21-06-04 19:18
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-06-04 19:20

Det er nærmest ligemeget hvilket oktantal du bruger, men de fleste kører på 95 blyfri, med 3% 2-taktsolie af en god kvalitet blandet i.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-06-04 20:32

En gammel Yamaha skal helst køre på 4% benzinblanding.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-06-04 21:42

Ja det skulle den i gl. dage da 2-taktsolien ikke var så god, faktisk kan man gå ned til 2 1/2% uden problemer, når man kører med fuldsyntetisk olie.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-06-04 22:31

Jeg ved godt der er mange der siger det med 2-3%, men lad os nu antage at "dyret" bliver tunet lidt hist og pist og skal yde mere end normalt o.s.v. Min mand nåede faktisk at "fise" 2 gokart motorer af fordi han også stolede på den med de 2,5%. efter at bruge 4% var der aldrig mere problemer med at den kørte varm og satte sig.

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 22-06-04 14:37

Min Yamaha kører lidt stærkere end 30... dvs 65, med et godt optræk. . . Skal jeg fyre lidt mere olie i....?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 22-06-04 14:58

Hvis du kigger på top 10 brugere i venstre side af skærmen, kan du se hvem der burde vide bedst.
Altså, gør som Palle skiver.

Mordex.

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 22-06-04 15:20

Okay nu har jeg sq fået ca 3-3,5% olie i....

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 22-06-04 15:26

Okay nu har jeg sq fyret ca 3-3,5% olie...... Prøvede jeg at skrive før...

KlausHansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-06-04 16:52

I gl. dage sagde man at man kunne undgå at motoren "satte sig", ved at fylde en skvat extra olie i tanken, det er man gået fra, da der jo så er lidt mindre benzin i, og det jo netop er benzinen der køler, ved sin fordampning.
Så når en motor sætter sig, er det næsten altid fordi den bliver kørt for hårdt til at begynde med, med for lille dyse.
En Yamaha FS1, med 16 mm karburator, hvor kun plomben er taget, og udstødningen er lidt størrer, skal køre med en dysestørrelse på ca 160-170
VH Palle Hansen
NB: Oliekvaliteten er blevet rigtig meget bedre i de sidste 30 år.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-06-04 01:22

Hallo Mordex. Angående top 10 listen over superbrugere, så er der sgu nok forskel på at have været medlem i14 måneder eller 14 dage, ikke. Tiden gør vel ikke automatisk nogen mere kvalificeret til at svare på et spørgsmål ud fra egen viden eller erfaring. Og misforstå det nu ikke som en "kritik" af pallebhansens expertise, al respekt for den.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-10-04 12:35

KlausHansen: Eftersom spørgsmålet var "HURTIG", og du havde fået mange svar efter et par timer, så kunne det være sjovt at se hvor hurtig du er til at lukke spørgsmålet. He He
Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede brugt og mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen