/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
INDesign?
Fra : food_life
Vist : 667 gange
200 point
Dato : 21-06-04 15:34

Hvis man i Indesign har lavet en plakat på eksempelvis 50 X 70 eksporterer den til en PDF fil - helt fint! Hvis man så vil lave samme plakat i en A3 størrelse - hvorledes gøres dette?

MVH

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 21-06-04 15:42

Nu "taler" InDesign og PhotoShop jo samme sprog, så hvis du har lavet din plakat i ID er der ingen ben i at overføre denne fil til PS i et filformat som PS læser og herfra dimensionere den under IMAGE > IMAGE SIZE til den ønskede str. Du kan enten vælge at beholde proportionerne eller "Brugerdifinere" disse.

Mvh
Palle Jensen

Accepteret svar
Fra : U_J

Modtaget 210 point
Dato : 21-06-04 15:44

Hej food_life

Du bør kunne vælge at printe/køre film ud fra Acrobat eller hvad du nu anvender (og til hvilket formål) i en hvilken som helst procentdel, dvs. ca. 60% i dit tilfælde. Men ellers kan du vel markere alle elementerne i Indesign og formindske dem proportionalt, for dernæst at lave en ny pdf. Jeg kan ikke lige huske genvejen i Indesign, men i QuarkXpress holder man æble, alt, shift nede og trækker enten elementerne større eller mindre med musen.

Hilsen U_J

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 21-06-04 17:25

Hvis du skal have lavet dit billede om til A3 i ID kan du jo også lave en billedebox på de nævnte mål og derefter PLACE dit billede i BOXen. Derefter HK du på BOXen og VK på Fit content to frame under FITTING.

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 21-06-04 21:45

Kan Acrobat 6.0 ikke automatisk scalere ned til A3 - skal sendes til trykkeri i 2 størrelser, og det kan vel ikke passe at plakaten skal laves fra bunden i de 2 størrelser?

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 21-06-04 22:05

Hej food–life

Trykkeriet bør kunne bruge den samme pdf. Som jeg nævnte tidligere kan de, når de sender til filmudkørsel eller pladesætter vælge at køre ud i 60%. Når det er en plakat, er der jo ingen udskydning, så det burde ikke være et problem. Tal med trykkeriet om det. Du er også velkommen til at komme med flere detaljer, så du kan få et mere præcist svar.

Hilsen U_J

Godkendelse af svar
Fra : food_life

Dato : 25-06-04 10:06

Tak for svaret U_J.