/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
XP/2000 op imod NT
Fra : xircom
Vist : 304 gange
250 point
Dato : 21-06-04 14:08

Hej,
Kører en NT server som domæne og DHCP. Problemet er at XP og Win2K arbejdsstationer ikke kan logge på domænet.
Får fejlen "Kan ikke logge på domænet, da det ikke er tilgængeligt"
Alle maskiner er tilmeldt domænet via administrationskontoen uden problemer, men så snart brugeren skal logge på kan windows ikke oprette forbindelsen ?
Jeg har prøvet at aktivere netbios over TCP/IP og også uden, jeg har aktiveret protokollen "NWlink Netbios" også uden held og har sågar prøvet manuelt at skrive WINS ind på klienten. ER det ikke mærkeligt at administartor godt kan logge på, men brugeren kan ikke !Hvad kan det skyldes ?

Mvh
Martin

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-06-04 14:38

I er vel medlem af samme workgroup
Har du prøvet at pinge de andre computernavne.
kommandopromt C:\>ping computernavn
eller C:\>ping dincomputernavn
eller C:\>net view
Emesen.

Kommentar
Fra : xircom

Dato : 21-06-04 14:47

Hej Emesen,

Øhhh....workgroup...Problemet er jo når de skal køre i samme domæne. Jeg kan da ikke køre i workgroup, hvis jeg kører i et domæne !

Martin

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-06-04 16:31

Ok der endnu noget jeg ikke kender.
Vi har egen server (linux) og kan enten logge på selve serveren med admin, eller på en af de tilladte mapper som medlem af en gruppe - admin er medlem af alle grupper.
Alt efter hvilken mappe vi åbner er der tilladelser fra LAN og lukket fra WAN
På tværs er vi alle medlem af en workgroup (windows gruppe)
Men som sagt kender jeg ikke til NT server.
Sorry.
Emesen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-06-04 18:37

Det kan skyldes, at du ikke har aktiveret deling på maskinen. Dette kan du gøre ved:

1. Højreklik på "Andre Computere" på skrivebordet og vælg "Egenskaber"
2. Klik på knappen "Fil og udskriftsdeling..."
3. Du kan vælge kun at aktivere deling på filer eller printer eller begge dele
4. Du kan evt. dele en mappe eller et drev ved at højreklikke på den/det og vælge "Deling..."
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dk

Dato : 21-06-04 22:14

Hejsa

lyder som om det er den samme fejl som opstår mellem liinux server og XP/2000......

fejlen ligger i XP og Win2000

du kan rette fejlen selv, ved at redigere i redigerings databasen.
start kør >> regedit >>

HKEY_LOKAL_MACHINE >> system >> CurrentControlSet >> Services >>
Netlogon >> Parameters her skal du omdøbe requiresignorseal til noget andet
og opret en ny dword værdi som hedder requiresignorseal som skal være 0x00000000(0)
genstart XP/2000 og du er kørende...

Fejlen er anerkendt af microsoft og vil blive rettet i senere udgaver af XP/2000

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-10-04 12:31

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede brugt og mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-04-05 09:29

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede brugt og mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-10-05 10:53

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?