/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Forsikring til MC
Fra : Mordex
Vist : 405 gange
25 point
Dato : 21-06-04 00:09

Hej.

Jeg har en MC i garagen der har stået der i nogle år, og nu vil jeg gerne have den ud at køre.
Hvad kræver forsikringsselskabet for at jeg kan få den forsikret?

Mordex.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 35 point
Dato : 21-06-04 00:16

Hvis det bare er ansvarsforsikring, skal MCen bare synes. Men hvis du vil have kasko på, vil de fastsætte en værdi på den. Men altså: først til syn med dyret.Og derefter tegne forsikring, og så bare på med en nummerplade, og velkommen på landevejen mellem vi andre MCister når du når så langt.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 21-06-04 00:21

Skal jeg så sende synsrapporten til forsikringsselskabet?
Og hvad koster en ansvar sån´ ca. for en 600cm3., ca. 100 heste (+ - 10), for en nybegynder?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-06-04 00:26

Nej du behøver bare ringe til fosikringsselkabet og få dem til at tegne forsikringen. Der skal du opgive mærke, motorstørrelse, årgang og stelnummer, så sender de et forsikringsbevis som du skal have med på motorkontoret for at kunne få nummerpladen. Hvad forsikringen koster er forskelligt selskaberne imellem, men det er desværre nok ikke helt billigt. Ring et par steder og hør. Det er nok dyrest hvis du er under 25.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 21-06-04 00:31

Jeg tænkte nok det ikke er billigt....

Men som du siger, skal forsikringen ikke have andet end min telefonopringning? Og så er forsikringen i orden?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-06-04 00:35

Ja sådan fungerer det normalt, hvis det er en motorcykel der har været registreret i Danmark før (altså er betalt afgift på)

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 21-06-04 00:36

Og det kan de se på stelnummeret?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-06-04 00:46

Ja, men du skal også have den originale registreringsattest for at syne den.

Godkendelse af svar
Fra : Mordex

Dato : 21-06-04 00:48

Ok.
Jeg forstår
Tak for hjælpen og go´ nat