/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvilken bil
Fra : websie
Vist : 359 gange
50 point
Dato : 20-06-04 19:44

Hejsa Jeg er træt af at min BMW er så uøkonomiske så nu vil jeg have en ny, men den må ikke være for dyr. max. 100.000kr. må den koste der må gerne være plads til børn og den må gerne være lidt høj i det og så skal den have en god brændstofsøkonomi, er der nogen der kan anbefale en bestemt model. på forhånd tak

Websie

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 20-06-04 19:50

Der er næsten så mange at det kun er din fantasi der sætter grænser...
Du kan få rigtigt mange forskellige biler til den pris.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-06-04 19:53

Et sted du kunne kigge er jo
http://www.bilbasen.dk/
Emesen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-06-04 19:55

FIAT Punto 60 SX (efter 2000)
Over 18 km./l. høj sikkerhed bagsædet kan lægges ned. Kører fint.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 20-06-04 19:58

Køb en japansk bil, gerne en Toyota det er meget gode biler.
alimak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-06-04 20:46

Renault Megane MPV, eller andre lign. "minivans". De er høje og med god plads, men hvis du har buskort er en lille 10 pers. bus (eks. vw, toyota hiace o.l. en fin løsning) de er billige i årlig afgift når det er 10 pers.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 20-06-04 21:37

Toyota Carina E eller Avensis. Der får du meget bil.
Ellers skal du læse FDM´s blad Motor for sidste mdr. så kan du se hvad folk er mest glade for og hvad der holder.

Kommentar
Fra : Signepigen81

Dato : 20-06-04 22:41

Jeg kan ikke anbefale en bestemt model, men du kan kigge på Den blå avis: www.dba.dk Og skrive dine kriterier...

Kommentar
Fra : 888

Dato : 20-06-04 22:58

Køb tysk. De japanske bil holder ikke og falder alt for hurtigt i værdi!! Desuden kan man jo bare holde sig til en minibus der kan køres med alm. kørekort.....f.eks. en caravelle........en mpv er også en rigtig god idé....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-06-04 00:39

Der er bare det ved det, at en minibus til lille kørekort koster 11500 om året i vægtafgift på diesel, og ca 7-8000 på benzin. og f.eks en caravelle på benzin går kun 6-7 km/l

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 21-06-04 10:26

Det er svært at skulle vejlede/råde hvilken bil du skal "satse" på fro fremtiden?! Men dér hvor du får meget bil for pengene er bl.a. ved at vende blikket mod nogle af de franske bilmærker med MPVlignende modeller som Berlingo, Partner, Kangoo m.fl. Jeg var selv lidt skeptisk da vi anskaffede en Cirtoën Berlingo HDI for 1½ år siden. Mest pga. af de franske bilers (lidt "blakkede"?!) ry for at være "anderledes" end andre bilmærker. Men indtil nu har Berlingoen overrasket os POSITIVT!!! Den er rummelig for 5 personer (kan udvides til 7 personer), kører langt pr liter diesel (18-20 km/l.) har god komfort og er "billig" i anskaffelsespris (220.000,- for en ny) set i lyset af hvad en MPV hos konkurrenterne koster. Sidste år kørte vi på ferie i Polen 2 voksne og 2 børn, 2700 km UDEN NOGEN PROBLEMMER.
Det er som nævnt vores første franske bil, men så afgjort ikke den sidste.

God biljagt og Held og lykke!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 23-06-04 12:42

Min søn har en Citroën Xara til salg det er Weekend modellen i turbo dieseludgaven den koster ca 105.000 kr. Har det interesse så skriv straks da han flytter til Belfast 1. juli 04.
Mvh Ole