/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puck Maxi brænder olie, blå røg
Fra : dayworker24
Vist : 451 gange
110 point
Dato : 16-06-04 19:45

Min puck Maxi brænder olie af, hvad kan det være. Det kan ikke være simmerringene for de er helt nye, de koster 60 kr i thansen de dyreste. Den flydende pakning skulle også være den bedste, for det er fra en maskin station. så jeg kan ikke se, hvad der kan være i vejen

Accepteret svar
Fra : permaler

Modtaget 120 point
Dato : 16-06-04 19:54

<Hej! hvis det ikke er dine simmeringe eller fl. pakning er der ikke rigtig andet der kan være galt( hvis du er sikker på at
det er motorolie den forbrænder? Men selv om du skriver at det er de dyreste simmeringe du har købt tror jeg stadig at det er der fejlen ligger!
Ikke alt fra thansen (selvom det er det dyre) Er lige godt! Men det kan osse bare bære simmeringen på koblingssiden der måske sidder en anelse skævt (der skal minimal til!)...

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 16-06-04 19:57

Det er olie den brænder af nig og min far tog cyllenderen af og der var olie inde.

Kommentar
Fra : permaler

Dato : 16-06-04 20:01

Så er jeg næsten sikker på at det er din simmerring den er galt med! (Med mindre at der har siddet lidt skidt på hvor du samlede motoren med flydene pakning) fik du renset dem ordentlig inden?

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 16-06-04 20:05

Min far ved rimelig meget om knallerter, så jeg tror den er sat rigtigt på, så det kunne nemt være simmerringen der er galt med. Men den er fandeme helt ny, så det kan næsten ikke passe. Jeg købte den anden pakke simmerringe til 40 kr. hos thansen og den gik i stykker. Hvad gør jeg???

Kommentar
Fra : permaler

Dato : 16-06-04 20:10

Jeg ved osse en del om knallerter især maxiér (har haft ca 50).
Der er nok ingen vej udenom skil den ad igen og tjek den på koblingsiden.
Jeg har osse altid handlet hos thansen! Men noget er ikke helt så godt som org.
hvordan var de simmeringe var de bløde og fjedder sad som den skulle eller var de lidt hårde i gummiet?

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 16-06-04 20:13

ok tak for hjæpen, og så hurtigt. du får de point du har fortjent dem.

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 16-06-04 20:15

Tak for svaret permaler.

Kommentar
Fra : permaler

Dato : 16-06-04 20:16

helt ok skulle det være en anden gang..