/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Jeg har et problem med min cpi popcorn
Fra : Zerro_cool
Vist : 1014 gange
20 point
Dato : 16-06-04 13:09

når jeg starter op så gir den fuld omdriner og her ingen optræk men når jeg når de 40/50 kmt sår tager den fat og så kommer optræket der. hvad kan jeg gører hved det???
er der nogen der har et motor diagram til en cpi popcrn

Kommentar
Fra : return

Dato : 16-06-04 13:38

hedder den kun dette her cpi popcrn???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-06-04 16:11

Jeg vil forsøge at oversætte:
så gir den fuld omdriner= Så vil den godt tage fulde omdrejninger.
her ingen optræk= Men har dårligt optræk alligevel.
men når jeg når de 40/50 kmt = Men når knallerten kommer op på 40-50km/t
sår tager den fat og så kommer optræket= Så kommer accelerationen og optrækket først
hvad kan jeg gører hved det= Hvad kan kan der gøres ved det.
er der nogen der har et motor diagram til en cpi popcrn= Er der nogen der ligger inde med en split-tegning til en Cpi Popcorn.

Det kommer an på hvad der er sat på af tun?
Fejlen ligger i variomaticen og fjederen. Og hvis nogen vil sætte lettere ruller på, er det forkert, da den jo tager nok omdr.
Fejlen kan også ligge i koblingen, men så skulle det være fordi den er nedslidt eller beskidt på belægningen, så det er ikke så sandsynlig.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Zerro_cool

Dato : 16-06-04 18:24

der ikke noget tun på den.
Så vil den godt tage fulde omdrejninger.
her ingen optræk= Men har dårligt optræk alligevel.
Men når knallerten kommer op på 40-50km/t
sår tager den fat og så kommer optræke.
Så kommer accelerationen og optrækket først
Hvad kan kan der gøres ved det
Er der nogen der ligger inde med en split-tegning til en Cpi Popcorn.

på for hånd tak

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-06-04 20:34

Se det var meget bedre stavning, Ha ha
Det er ikke til at sige om fejlen skyldes koblingen eller variomaticen, specielt fjederen. (Hvis fjederen er for slap opfører knallerten sig som du beskriver)
Hvis der er unormalt slid eller støv/fedt inde på koblingsfladerne, eller koblingshuset er "brændt" blå, så er fejlen i koblingen.
Rullerne i variomaticen må heller ikke være fedtede eller slidt skæve.
Men hvis du skiller det ad, bør du sætte ny rem på.
Skift også gearolien på bagtøjet med jævne mellemrum.
WWW.thansen.dk er bl.a. forhandler af Popcorn, men er snart klar med et katalog hvor der som regel også vises splittegninger med nummerangivelser på de dele der sælges. Måske har de allerede noget trykt materiale.
Men de har jo reservede i stor stil: http://www.thansen.dk/products.asp?c=267179456&n=521217458#xy
Du skal interessere dig for variomaticen og have fjernet afstandsskiverne, hvis de ikke allerede er fjernet. Det må de næsten være når du kan køre stærkere end 50 km/t.
http://www.thansen.dk/products.asp?c=267179456&n=521219062#xy
Nu fåes Popcorn i både 30 og 45 knallert, men din er vel en 30? Og hvis den løber over de 30 så er der da tun på af en slags, specielt hvis den accelererer godt ved 45/50km/t.
Men frem for at købe variomaticdele ved THansen kan du jo lige så godt købe:
Variomaticsæt, racer, CPI Popcorn
Varenummer: 22201215000
Ved: http://www.protuna.dk/product.asp?c=21675677&n=19072354&pn=19072356
Se også:
http://www.protuna.dk/products.asp?c=21675677&n=19072244#xy
http://www.protuna.dk/products.asp?c=21675677&n=19072354#xy
Eller:
http://www.west-import.dk/
KOBLING/REMSKIVE
kobling komplet med remskive og lejer
105mm 899,00 DKK (Du skal selv måle diameteren på din kobling, om det er 105 eller 107mm)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bellis8

Dato : 17-06-04 01:48

Hvad med udstødningsrør, da jeg købte min fik jeg et større forrør på og fik taget skiven ved variomaticen, så den køre lidt over 70 og accelererer med det samme når jeg giver gas.
mvh Tommy

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-06-04 01:13

Det lyder som et justeringsspørgsmål, den får for meget benzin og "drukner" når den er kold.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-06-04 01:36

Zerro_cool jeg tror spørgsmålene er ved at blive blandet sammen, hvis du ikke har flere kommentarer til dit spørgsmål, tror jeg det er bedst at lukke det.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-10-04 12:24

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede brugt og mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 16-02-05 22:41

prøv med andre ruller eller tag pladen ved kabuen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-02-05 09:03

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen