/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha Start problemer
Fra : ThomasWedel
Vist : 533 gange
150 point
Dato : 15-06-04 14:53

På min yamaha fs-1 4 gear vil den ikke rigtigt starte. Den starter ganske kort og kun ved lave omdrejninger for at dø næsten med det samme igen.
Den såkaldt "skyder" også ud af udstødningen.

Jeg har tjekket at der er perfekt gnist, men det burde heller ikke være der problemet ligger. Jeg har også prøvet at kigger og ændre lidt på karburatoren, men det har ikke hjulpet...

Håber der er en som kan hjælpe mig med at finde fejlen...

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 150 point
Dato : 15-06-04 17:16

Du skal se efter der ikke sidder en metalgrat mellem elektroden på tændrøret.
Og så må du se om den drukner, eller løber tør. Tjek at der ikke er luft i benzinslangen og at benzinhanen gir en god stråle benzin.
Når den dør, skal du skrue tændrøret af og holde en lighter hen til hullet, træde langtsomt på kickstarteren for at se om der kommer en stikflamme, hvis der gør, er det fordi den drukner, og det skyldes enten der sidder skidt i svømmerventilen eller at din membran er defekt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-06-04 20:32

Det at den skyder, kan også tyde på en fejl i tændingen, f.eks. platinerne. Men jeg synes også det lyder som om den bliver druknet. Hvad med luftfiltret, har du tjekket at det ikke er stoppet, for så kører den heller ikke ordentligt og bliver kvalt.

Kommentar
Fra : permaler

Dato : 15-06-04 21:50

Jeg tror osse fejlen ligger i tændingen, enten tænder den ikke på det rigtige tidspunkt (1,5mm før stemplet når topppen) Eller osse kunne det være en ledning der går på stel (måske på vej op til tændspolen i stellet)..

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 15-06-04 21:50

Skift tændrøret.. det lyder som om det er brændt over eller bare blevet dårligt

Mvh Karsten

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 15-06-04 22:55

Den plade din platiner sider på (tændingen) kan du ved at løsne to skruer dreje prøv det ca 1-2 mm til hvær side, det løser 99% sikker dit problem

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 15-06-04 23:22

skriv evt lige mere om den.. har du rodet med den osv ?. eller er det pludeseligt kommet fra den ene dag til den anden

Mvh Karsten

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-06-04 23:44

permaler: Hvis der går en ledning til stel, så er der ingen gnist.
Henrik7500: En Yamaha FS1 kan ikke drejes så meget som en mm, da det er 2 linseskruer der holder ankerpladen, men platinerne kan være slidt så meget ned på kontaktfladen mod svinghjulet at de skal stilles lidt mere åben.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ThomasWedel

Dato : 16-06-04 12:04

Mange tak for svarene.

Jeg vil lige tjekke de forskellige forslag en af de kommende dage og så skriver jeg lige her på forumet igen..

Mvh Thomas

Kommentar
Fra : ThomasWedel

Dato : 20-06-04 21:21

Tak for svarene... Men problemet lå ikke i nogle af jeres forslag... Det var nemlig ankerpladen som havde røstet sig løs....

Mvh Thomas

Godkendelse af svar
Fra : ThomasWedel

Dato : 20-06-04 21:23

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 20-06-04 22:19

hmm syntes da der er flere der har snakket tændingsproblemer.. men ok bare den kører