/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Afmontering af bremsetromle på Lupo 3L 1~
Fra : Kjeld
Vist : 3369 gange
50 point
Dato : 12-06-02 02:13

Hej
Er der en der kan fortælle mig, hvordan jeg afmontere bremstromlen på Lupo´en, jeg skal fjerne bremsestøv, jeg tror i hvert fald det er det der er i vejen, den skurer lidt i den venstre bagbremse.

Hilsen Kjeld

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 12-06-02 02:36

Når nu sådan en bil er billig i drift, hvorfor tager du den så ikke forbi et dækcenter i stedet for at pille ved det selv? De er vant til at lave den slags, og så får du en kop kaffe mens du venter.....

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 12-06-02 02:36

Når nu sådan en bil er billig i drift, hvorfor tager du den så ikke forbi et dækcenter i stedet for at pille ved det selv? De er vant til at lave den slags, og så får du en kop kaffe mens du venter.....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-06-02 06:00

Hej Kjeld.

Jeg har lige gjort det samme på min polo, og jeg tror da nok at det er det samme
system på en Lupo. Der sidder en "kapsel" i midten at trumlen som du skal fjerne -
derefter skal de fjerne den split som sidder igennem boldten under kapslen - skrug
møtrikken af - derefter kan du hive trumlen af!!!! Husk når du skal have det hele
samlet igen, må der ikke være slør i trumlen (juster med møtrikken, og husk at
sætte splitte i igen.).

Vh Morten Møbius

"Kjeld" <mailto:Kjeld.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
"Afmontering af bremsetromle på Lupo 3L 1,2"

> Hej
> Er der en der kan fortælle mig, hvordan jeg afmontere bremstromlen på
> Lupo´en, jeg skal fjerne bremsestøv, jeg tror i hvert fald det er det
> der er i vejen, den skurer lidt i den venstre bagbremse.
>
> Hilsen Kjeld
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-06-02 19:29

> Er der en der kan fortælle mig, hvordan jeg afmontere bremstromlen på
> Lupo´en.

SNIP----

Der skal bruges en hjulnøgle og en stjerneskruetrækker.

Der sidder en lille stjerneskrue i tromlen(når hjulet er afmonteret), der
holder den fast på navet.
Resten presser hjulet ind.
Du skal ikke pille den lille navkapsel af, for så ryger hele baduljen med
af.
Lupo 3L har letmetal-tromler, derfor er de monteret lidt anderledes end på
andre VWér.

Mvh.
René Dahl.

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 50 point
Dato : 12-06-02 20:28

"René Dahl" <rdgsn@worldonlineSLET VED SVAR.dk> skrev i en meddelelse
news:5nMN8.33434$N46.1337036@news010.worldonline.dk...
> > Er der en der kan fortælle mig, hvordan jeg afmontere bremstromlen på
> > Lupo´en.
>
> SNIP----
>
> Der skal bruges en hjulnøgle og en stjerneskruetrækker.
>
> Der sidder en lille stjerneskrue i tromlen(når hjulet er afmonteret), der
> holder den fast på navet.
> Resten presser hjulet ind.
> Du skal ikke pille den lille navkapsel af, for så ryger hele baduljen med
> af.
> Lupo 3L har letmetal-tromler, derfor er de monteret lidt anderledes end på
> andre VWér.

yep,den lille stjerneskrue og,,,,ind igennem et af de 4 bolthuller skal du
have en skrutrækker ind og udløse selvjusteringen.det er en lille tap som
skal presses opad og sidder i h-side kl 2 og i v-side kl 10.der sidder en
fjeder i bunden af tappen som trækker nedaf i den.
mvh.steen (vw mekker)
ps.samme system sidder på golf -vento-polo-passat II og III med tappen.

Kommentar
Fra : NitroOS

Dato : 12-06-02 22:11

Tænk engang... jeg laver så mange af de skide biler, og jeg kan ikke engang huske det...*G*

Men som René siger mener jeg nu også der er løse tromler på... så kun skrue på den lille stjerneskrue..
Hvis den har kørt mange Km og bremserne er slidt kan det være nødvendigt at løsne (nedjusterer) håndbremsen, og måske endda give tromlerne et par kærlige dask med en MINDRE hammer...

NitroOS

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-06-02 21:26

> yep,den lille stjerneskrue og,,,,ind igennem et af de 4 bolthuller skal du
> have en skrutrækker ind og udløse selvjusteringen.
> mvh.steen (vw mekker )

Det er ikke være nødvendigt, der kommer ikke rustkant på
letmetaltromler.(medmindre den har slidt kanter, men det kommer først efter
100.000km.)
Men det er rigtigt alm. jerntromler skal udløses først.

Mvh.
René Dahl.
VW-mek. Stevns.

Kommentar
Fra : NitroOS

Dato : 12-06-02 23:17

Som jeg skriver René...

"hvis bilen har kørt mange Km"
Jeg ved jo ikke om gryden har gået 250.000... *G*

NitroOS

Kommentar
Fra : NitroOS

Dato : 12-06-02 23:18

Ohh... det var slet ikke til mig...*GGGGG*

Kommentar
Fra : NitroOS

Dato : 12-06-02 23:25

Bortset fra det...

Er det kun på 3L'eren der er LM tromler eller er det os andre som den aml. 1,0'er ??

Godkendelse af svar
Fra : Kjeld

Dato : 14-06-02 08:58

Tak for svaret Inge & Steen.