/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
tænding til fiat
Fra : janpetersen
Vist : 1032 gange
20 point
Dato : 11-06-02 21:27

er der nogen der kender tændingsindstilling til en fiat uno 1,1s.ie fra 1993

Accepteret svar
Fra : NitroOS

Modtaget 20 point
Dato : 11-06-02 23:21

Er det en Uno 55S ?
Og er det den nye eller den gamle model ?
Den gamle model går fra 89 til 94 og den nye går fra 93 til 95.
Sandsynligvis er det den med motor 156C.046.. det er den mest almindelige og den
skal stå 3° +- 2° ved 800-850 O/min. UDEN vacuum

Hvis du gir mig lidt flere oplysninger om bilen skal jeg smide en kommentar med de rigtige data.

P.S. Motor nummer tår på typepladen i motorrummet.(det lille aluminiums skilt)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-06-02 12:30

janpetersen skriver:

> er der nogen der kender tændingsindstilling til en fiat uno 1,1s.ie fra
> 1993'news.worldonline.dk' and Active = 1 spiser

Jeg har en Haynes til Fiat Uno der går til årgang '92. Jeg kan godt scanne
nogle sider fra den og sende til dig. Jeg kan dog ikke finde nøjagtig din
model. Skal jeg det?

--
NS
-----
Husk at fjerne *SLET* fra min e-mailaddresse i addressefeltet.

Kommentar
Fra : janpetersen

Dato : 12-06-02 18:58

"Niels Skaaning" skrev d. 12-06-02 12:30 dette indlæg :
> janpetersen skriver:
>
> > er der nogen der kender tændingsindstilling til en fiat uno 1,1s.ie fra
> > 1993'news.worldonline.dk' and Active = 1 spiser
>
> Jeg har en Haynes til Fiat Uno der går til årgang '92. Jeg kan godt scanne
> nogle sider fra den og sende til dig. Jeg kan dog ikke finde nøjagtig din
> model. Skal jeg det?
>
> --
> NS
> -----
> Husk at fjerne *SLET* fra min e-mailaddresse i addressefeltet.
>
> jeg har den nye model en 1,1 sie fire motor du må meget gerne sende nogen sider

Kommentar
Fra : janpetersen

Dato : 12-06-02 19:02

det er den nye model en 1,1s.ie fire

Kommentar
Fra : NitroOS

Dato : 12-06-02 22:02

Hej Jan...

Det er altså den nye model du har... Derfor er Grundindstilling som skrevet ovenfor og nu også her..

3° +- 2° ved 800-850 O/min Uden vacuum.
Mht. vacuum mener jeg ikke det gør den store forskel på den motor, men du kan jo prøve at blænde slangen og se om tændnings tidspunktet flytter sig i tomgang.

Problemet med disse data er at der egentlig ikke er nogen synlig forskel på de 2 motor modeller, ikke engang motorkoden.. Men stemplerne er en smule anderledes end den gamle, og derfor er styreboksen for indsprøjtning også programeret anderledes, hvor tændningstidspunktet s'følig også blir påvirket..

Rigtig god fornøjelse..

NitroOS
Born With Fuel In His Vains

Kommentar
Fra : janpetersen

Dato : 12-06-02 23:01

hej igen
jeg var lige nede og kikke på fiaten der sidder 4 mærker på tandremsdæksel er
det dem man skal gå efter det lillemærke der sidder på hjulet ved kileremmen er på den første
venlig jan

Kommentar
Fra : NitroOS

Dato : 14-06-02 22:53

Hej Jan...

Havde ikike lige set at du havde skrevet mere i denne tråd..

Du er nok nød til lige at formulerer spørgsmålet igen hvis jeg skal kunne svare på det, for jeg forstår ikke helt hvad det er du mener/spørger om..

Mvh.

NitroOS

Kommentar
Fra : NitroOS

Dato : 14-06-02 23:00

Hvis det er den nye model du har som du jo har fortalt skal du ikke stille tænding ved remskive for krumtap.
På gearkassen under strømfordeleren er der en lille plastik/gummi prop du skal pille op og herefter vil der på svinghjulet med en tændingspistol kunne findes 3 tændingsmærker med 0° , 5° og 10°.

Mvh.

NitroOS