/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
hey hvor finder jeg et lav-selv-musik pr~
Fra : Gunners
Vist : 1303 gange
121 point
Dato : 14-06-04 16:09

Hej
jeg vil gerne have et "lav selv musik program"
hvor finder jeg det?

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 131 point
Dato : 14-06-04 16:25

Hejsa

her er lidt og vælge imellem
http://www.ejay.co.uk/home/default.asp

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 14-06-04 16:48

Et gratis men lidt avanceret program

http://www.modplug.com/modplug/index.php3?session=

mvh Sonja

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 14-06-04 19:37

hvad mener du med lav selv program? kender du noget til midi programmering, eller wave editering? det er jo nødvendigt hvis du vil lave musikken selv!!!!!! Eller vil du have et program hvor du bare skal trykke på nogle knapper og så kommer der samples frem som du så kan sætte i rækkefølge så det lyder godt?
Vh fluffy

Kommentar
Fra : MarieLind

Dato : 14-06-04 20:24

du skulle prøve audiograbber det er et 2talt fedt program... jeg bruger det selv

Kommentar
Fra : Styne

Dato : 14-06-04 21:11

Hej Gunners.

Jeg vil anbefale Dance2, som jeg selv har. Det er et let og overskueligt PC-spil, med dansk brugsanvisning. Det var det spil jeg selv startede med mht. til lav-selv-musik-programmer og det er let at lære!

Ellers kan du jo altid spørge i en musik/PC butik, der har de med garanti noget du kan bruge. Du behøver jo heller ikke at vælge et dance-spil, der findes fx også Hip Hop, Rave etc.

Håber du finder ud af det!

Mvh. Styne

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 14-06-04 21:33

hmmmm....skal det være profesionelt kommer du nok ikke udenom Cubase SX, Wavelab Pro, eller Pro Tools....men de programmer er smådyre(10-12000.-) ......men det er det grej som prof gutter som jegselv bruger........men medmindre du er velbevandret i musik programmering, skal du nok regne med at bruge MINDST et par år på at lære det at kende....
God jagt fluffy

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 15-06-04 08:32

Der er masser af forskellige typer musikprogrammer på http://www.hitsquad.com/smm/ - både demoer, shareware og freeware.

Kommentar
Fra : musikjakob

Dato : 15-06-04 23:45

Det er en lidt bred vifte du skyder med :P.

Hvis du selv vil indspille, redigere osv osv.. Så skal du burge cubase. Det er toppen af poppen. Det er dog ret pepret i pris (3000 og op til meget meget mere). Men hvis du er lidt kendt på nettet kan du finde et sted at downloade det (dog ryger der en masse ting når man henter det fra nettet).
Der er også et program der hedder cakewalk - men det kan tage lidt tid at sætte sig ind i.

Hvis du vil have noget let og handy, så er der altid fruitloops, og e-jay programmerne. De kan ikke særlig meget, men det de kan gør de godt.

Håber du kan bruge det til noget.

Mvh. Jakob

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-07-04 10:32

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Kommentar
Fra : Gunners

Dato : 08-07-04 22:21

jeg har ikke løst mit problem
jeg kunne tænke mig et pogram med nogen samples,
som man kunne sætte sammen til en sang.

Kommentar
Fra : aj1984

Dato : 09-07-04 01:10

jeg bruger selv Cakewalk Sonar Producer Edition 3.0 men det er jo ikke gratis, men fungere fantastisk!
det er tæsket til med alt hvad du skal bruge af samples

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 11-07-04 18:16

Magix Music Maker, er spækket med færdige samples, som du bare skal sætte sammen. det kan lånes på biblioteket så du kan prøve det inden du evt. selv køber det.
Vh fluffy

Kommentar
Fra : REAKTOR14

Dato : 19-11-04 23:27

hey,

fruity loops er et godt bud, men ellers skal det nok være programmer som rebirth.........
jeg ved ikke hvor de kan skaffes, men prøv at søg på www.google.com

- REAKTOR14

Godkendelse af svar
Fra : Gunners

Dato : 25-11-04 15:15

Tak for svaret dk.