/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Mz 250
Fra : boots
Vist : 474 gange
50 point
Dato : 13-06-04 20:58

Har prøvet engang før, men kunne ikke se indlægget. Nu prøver jeg igen.......
Overvejer at forære min datter en MZ 250. Har en sådan selvstarter?? Hvor høj er den?? Hun er kun 165cm og skulle gerne kunne nå jorden. Vil hun kunne det?? Hun flytter hjemmefra og kan ikke "stjæle" en af mine mcér mere når hun har lyst, så hun kommer sikkert til at mangle et transportmiddel.

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 13-06-04 22:20

Jeg har endnu ikke set en mz'er med selvstarter, tror heller ikke det findes.

Til gengæld kan mz'ere indstille i højden - ved dog ikke om det gælder alle modeller.

/bofh

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 13-06-04 23:13

MZ 250 har ikke selvstarter, den skal sparkes i gang. Cyklen er ikke særlig høj, så hun skulle ikke få problemer. Ydermere er den jo let-kørt, den vejer jo ikke alverden og generelt nem at håndtere.
Den MZ'er jeg har, kan ikke indstilles i højden.

Fra en MZ ejer.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-06-04 23:44
Kommentar
Fra : boots

Dato : 14-06-04 07:47

Tak for svarene. Er der en der var hvor der står et godt eksemplar til salg i Midtjylland???

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-06-04 09:35

En MZ er opgivet til sædehøjde 85 cm. Det er i overkanten for en person på165. Min MC er 80 høj og det er i overkanten til mig der er 162

Kommentar
Fra : boots

Dato : 14-06-04 10:29

Hvad er det for en MC du kører på dova??

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 14-06-04 11:29

Når du nu er så prægtigt et menneske som kører på Norton, var det så ikke en dejlig ting at give din datter nogle af dine dejlige anglofiler gener videre til din datter ved at inspirere hende til at køre/købe en "englænder"!?
Jeg har (desværre!) lige solgt min egen Bonneville, men har dog kendskab til (mange) andre pragtfulde engelske mc'er.

Vær kritisk,
kør britisk.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : boots

Dato : 14-06-04 12:16

Hej igen Palle.......
Hun har kørt på Norton de sidste 3 år, medens jeg har kørt på xv 1100. Nortonén er sat op efter hende, med specialbygget saddel og styr. Alligevel kniber det hende at nå jorden, men det går med 5cm tykke såler.Vi har haft mange fine ture sammen ud i det blå. Men som du ved, skal gamle englændere under lås og slå, for at få dem forsikrede. Jeg tænkte som så, at en mz var der ingen der gad at stjæle, selv om den står på gaden i Århus, samtidig er det sikkert et glimrende transportmiddel. Jeg havde selv en, da jeg for mange år siden studerede. Har tilbudt hende, at hun kunne låne Nortonén, men hun har ingen mulighed for at låse den inde. Så derfor....

Kommentar
Fra : boots

Dato : 14-06-04 12:18

Hej igen Palle.......
Hun har kørt på Norton de sidste 3 år, medens jeg har kørt på xv 1100. Nortonén er sat op efter hende, med specialbygget saddel og styr. Alligevel kniber det hende at nå jorden, men det går med 5cm tykke såler.Vi har haft mange fine ture sammen ud i det blå. Men som du ved, skal gamle englændere under lås og slå, for at få dem forsikrede. Jeg tænkte som så, at en mz var der ingen der gad at stjæle, selv om den står på gaden i Århus, samtidig er det sikkert et glimrende transportmiddel. Jeg havde selv en, da jeg for mange år siden studerede. Har tilbudt hende, at hun kunne låne Nortonén, men hun har ingen mulighed for at låse den inde. Så derfor....

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 14-06-04 13:20

Det forstår jeg fuldt ud...og du har ganske ret i at en Mz (eller en CZ, Java oa.) er der ikke mange som vil ofre opmærksomhed på. Men det må da være rart at vide at din datter stadig har "farmands" dejlige udvalg af "rigtige" motorcykler stående i garagen når den ægte køreoplevelse skal opnås en gang i mellem.
Læs forøvrigt det sidste nr. af TouringNyt hvor den nye MZ er testet...den har dog INTET med det vi forstår med en "gammeldags" MZ.

"There is a lot of torgue in a Norton"

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-06-04 16:44

Helt ærligt Så tror jeg, at en der er vant til en gammel "Brite" vil tage det som en fornærmelse at blive tilbudt en MZ. Ja jeg har sådan en antik lille japser, en Suzuki 400 Softchopper. alle tiders, billig i drift, ca, 23 km/l og noget af det nemmeste i verden at håndtere. I garagen har vi så et par TRIUMPH projekter, en speedtwin (choppet) fra 54 og en Tiger 100 fra 57.

Kommentar
Fra : boots

Dato : 14-06-04 17:02

Har for mange år siden haft en Susuki ls 400 soft chopper fra ny. Hvad står en sådan en i nu om dage?? Det er en fin lille maskine.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-06-04 00:14

Ja så er jeg tilbage igen efter at nettet brød helt ned . EN 400L koster 15-18000 hvis du skal have et velholdt eksemplar, men er tit billigere til salg i "Den Blå", hvis man er indstillet på selv at shine lidt op. Den jeg har nu er nr. 2 jeg har haft og den gav jeg 15000 for, for 2 år siden.

Kommentar
Fra : boots

Dato : 15-06-04 07:20

Tjaaaa.. Da jeg solgte min 4 år gammel og 12k på klokken fik jeg 12k for den. Den har da holdt prisen ganske godt må man sige. Kostede så vidt jeg husker små 18k.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-06-04 12:07

Jae, den første af dem købte jeg i 89 for 6500, men de er steget så meget i takt med at folk har fundet ud af, at det er en rigtig fin lille maskine især som begynder MC fordi den er så let at håndtere.

Kommentar
Fra : rasmusbuh

Dato : 30-06-04 02:51

Hvor "stærk" er en suzuki sl 400 egentlig? If you know what i mean?