/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Spørgsmål : "Kunstige klipper"
Fra : A.C.Rosmon
Vist : 2574 gange
500 point
Dato : 13-06-04 16:07

Dette spørgsmål blev stillet tidligere af en anden. Jeg syntes ikke svaret kan bruges, og da jeg har lidt point, og vil have et ordentligt svar, så stiller jeg det igen. Jeg er kritisk med mine point. Jeg lukker ikke før jeg får noget der virkeligt kan bruges! Det skal kunne holde mange, mange år udendørs!!

Opskriften og lidt teknik om kunstige klipper og sten til opbygning af mindre vandfald i haven

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 13-06-04 16:19

En hurtig søgning på Google gav dette http://hjem.get2net.dk/oliemalerier-af-PS/Klippedesign/Klipper.htm
De kan vel give dig nogle svar på hvad du skal bruge, og hvad du skal gøre for at undgå for mange fejl.
Eller prøv at kontakte Danmarks Akvarium http://www.danmarksakvarium.dk/DanishSite/FinalPages/Kontakt.htm#Personale, de må da kende lidt til det.

Mvh.
dbl

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-06-04 16:23

Du kan også støbe af cement og mørtel, men det er tungt og ikke så holdbart som glasfiber, men nok nemmere at få til at se naturtro ud.

Accepteret svar
Fra : oldwiking

Modtaget 510 point
Dato : 13-06-04 16:28

Som jeg har set det lavet før med et virkelig godt resultat, svar det et skelet af imprænerede træstave som blev overtrukket med fintmasket hønsenet.
Hønsenettet blev forlods krøllet for at opnå en uregelmæssige overflader.
Hønsenettet bliver så belagt med cement hvor det er op til en selv at behandle overfladen efter behag.
Jeg mener at vide at den gamle rutschebane i Tivoli var konstrueret på denne måde.
Mvh OW

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 13-06-04 16:47

Brukte rustfrie firkantrør som skelet med trådnet i galvanisert da vi byggede et lille bjerg på Lalandia vandland for en del år tilbage,men husker ikke om det var beton eller en gummiblanding som beklædning

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 13-06-04 20:04

Lav en god betonblanding cement og murergrus1:3 .Tilsæt små og store sten efter behov fx. 6 dele sten.
Hvis du blander det rigtigt - holder det din tid ud. Betonen skal være tør som let fugtig jord.
/nilsg

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 13-06-04 20:14

A.C.Rosmon

hvis du henvender dig i zoocity i rebæk søpark 1 2650 hvidovre og ser deres krybdyrsgrotte, den er fremstillet som det du vil have, jeg har tidligere fået adressen til ham der har lavet den, men har den ikke mere, det var et firma i jylland, hvis du henvender dig til bestyren izoo city vil han sikkert gerne hjælpe dig med adressen.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 13-06-04 20:15

A.C.Rosmon

du kunne jo prøve deres hvemmeside og se krybdyrsgrotten www.zoocity.dk

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 13-06-04 20:18

A.C.Rosmon

jeg mener at kunne huske at det var lavet i polyurethanskum der så var beklædt med et eller andet.

per

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 13-06-04 22:36

Jeg har set det , hvor jeg er sikker på, at det er lavet i en eller anden detonblanding, men det kræver ne meget konkret viden, at få det til at ligne sten, der igennem århundreder, eller årtusinder, er blevet slidt glatte, og med et farvespil, der kan være et granitbjerg værdigt. Jeg er selv kunstner, og er vant til at have sten i hånden. Jeg bliver først tilfreds, når jeg kan snyde mine egne sanser.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 18-12-04 06:14

Nå, er det ikke snart på tide at lukke dette spørgsmål?

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 18-12-04 07:13

Jooooooe...........; hvis der så var et svar der kunne bruges til noget !!!!

Jeg har ikke brug for at se hvordan kunstige klipper ser ud, for der er jeg yderst tilfreds med at se "Klippen" i Holstebro; nej jeg har brug for en korekt byggevejledning!

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 18-12-04 14:22

Hvis der var nogen der lå inden med en byggevejledning, havde du nok fået den nu. Så du skal nok ikke regne med at der er nogen her der KAN hjælpe dig. Så du må nok søge dit svar et andet sted, og "accepter" det svar der kom tættest. (desværre)

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 24-02-05 15:56

Vi prøver igen.....er det ikke på tide at lukke dette spørgsmål?

Godkendelse af svar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 25-02-05 17:41

Tak for svaret oldwiking.
En skam at ingen af jer kendte til fiberbeton.