/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Guitar
Fra : Cornell24
Vist : 370 gange
150 point
Dato : 12-06-04 16:44

Min guitar bliver ved med at gå ud af stemning. Det startede for et stykke tid siden, og tænkte det måske var strengene, men har skiftet dem nu, og problemet er der stadig... Det kan være halsen der er slået skæv, men er der noget at gøre ved det?!

Når jeg har tunet den går der ca 10 sek så er de ud af stemning igen...

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 12-06-04 17:13

hmm.. Og det er ikke bare fordi det er nye strenge, som lige skal stemmes til i et stykke tid? Det kan godt tage op imod en halv time før de bare er nogenlunde på plads..

Hvis halsen er slået skæv, så kan du få den repereret, men det kan godt gå hen og blive en dyr affære.

Mvh Niels

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-06-04 23:31

Som Niels mener, skal det være en halvdyr guitar før det betaler sig at koste på den . Tjek om det er skruerne til at stramme strengene der går løs.

Kommentar
Fra : nbyg

Dato : 21-06-04 01:03

jeg har selv haft en spansk guitar, som gjorde det samme..
da jeg så gik ned for at få den undersøgt viste det sig at broen, var gået løs, og det medførte at strengene hele tiden gav sig lidt.

Mit råd til dig er; tag den ned til en guitar forhandler og få den undersøgt. -det kan være det er en lille sag, men det kan også være en lidt større sag.
du vælger jo selv om du vil betale eller ej.