/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Bare et styks Firewire - 1500 point
Fra : Fnollerpige
Vist : 761 gange
100 point
Dato : 12-06-04 14:26

Formoder det er herinde alle de dygtige "geeks" kommer, så vover pelsen og spørger her.

Jeg skal bruge et firewire kabel til Hitachi DZ-MV230E, sagen er den at man sagtens kan få et sådant kabel ingen problemer der, men det ligger i en pakke Hitachi laver der hedder PC Kit, imidlertid er det sådan fat, at jeg ikke skal bruge softwaren (har nemlig software) men mangler altså dette famøse kabel.

Er det sådan at I måske igennem jeres kendskab til div. forhandlere m.m tror at jeg vil kunne få dette sk... kabel et eller andet sted ??

Jeg fandt denne side - den er på tysk - hvor en osse har ledt længe - jeg er ikke den store ørn til tysk, kan dog både læse og forstå det - hvad får I ud af den laaaaange dialog der foregår på siden om emnet ??
http://www.slashcam.de/info/Treiber-Hitachi-DZ-MV230E-50193.html

Omtalte Kit hedder DZ-WINPC3(w) - men som sagt jeg søger bare det hulens kabel - vil ikke betale for softwaren.

Eller er Hitachi så "geniale" at man KUN kan få kablet hvis man osse "tvinges" til at investere i softwaren.

Giver 1000 point ekstra (oveni de 100) til den der finder kablet og et sted hvor jeg kan købe det.

God weekend allesammen

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 12-06-04 14:28

Kan se jeg lover 1500 point - ikke noget problem - jeg kom til at skrive "lægger 1000 oveni de 100" men skal nok give 1500 hvis een kan skaffe mig det ....

Karina - der bare VIL have det kabel

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-06-04 14:52

Et almindeligt firewire kabel kan man da få hos Fona eller merlin!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-06-04 14:53
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-06-04 14:55

Eller Sandberg.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-06-04 14:55

hejsa
hos sandberg har de hvad du ønsker
http://www.sandberg.net/ >> products >> data cables >> Cables for FireWire IEEE1394
ellers skulle du kunne få det hos en alm. data forretning.........

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-06-04 14:59

Bare tæl "benene" i stikkene på Hitachi og PC! så skal du bare ha et tilsvarende kabel

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 12-06-04 15:05

hmm jo selvfølgelig tedd - selvsagt... mangler jo kun kablet. *S (så have jeg ikke spurgt)

Ja nu er sagen jo den, at en eller anden sagde til mig engang at det skulle være et specielt kabel fra Hitachi noget med stikket - det er det der ER problemet - et helt specielt stik i den ene ende........

Stiller ikke spørgsmål til 1500 point hvis løsningen var nem.
Bevares - måske det heller ikke engang kan lade sig gøre, men det ved jeg jo ikke før alle muligheder er afprøvet. Måske den eneste løsning vitterligt ER at købe hele Kittet, men....men... det er jo det jeg prøver at finde ud af.

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 12-06-04 15:08

tedd - du er skrap - det er jo liiige det, og måske Hitachi er de eneste der laver et stik der passer "til antallet af ben" - eller kunne det tænkes der var andre ?....
Ja ja .... sådan er der jo så meget...

Karina

Kommentar
Fra : Taus

Dato : 12-06-04 15:11

Hej Karina.

så vidt jeg kan se ud for specifikationerne på dit kamera som findes her:
http://live.hitachidigitalmedia.com/http://ebizwebprod.hitachi-eu.com:83/NASApp/DMG/viewProduct_1.jsp?productid=82

er det ikke et firewire kabel du leder efter, da kameraet ikke understøtter firewire men almindeligt USB, som du f.eks kan købe hos IT-data for 21 kr.

http://www.it-data.dk/shop/product_info.php?cPath=21_41&products_id=258

mvh
Taus
aka Judas.J.LAiR.P
:)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-06-04 15:18

Som der står i den tyske artikel kan man sagtens bruge et almindeligt firewire kabel Et 4 bens stik til kameraet og et 4 ellers 6 bens til computeren! Men hvis dit kamera kun har usb er det jo en anden sag!

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 12-06-04 15:28

Puuhaaa... piger og teknik... tygger lige lidt på det i siger, og vender tilbage, skal lige fordøje div. links og informationer.

*tænker så det knager*
men er det ikke stikket i device-enheden - det er vel det der er anderledes. Ja jeg spørger nok herredumt, men er altså ikke ekspert.
Det er vel Hitachi der er udspekulerede - jeg mener at stikket i selve kameraet ikke er kompatibelt med gængse kabler i handlen (det være sig usb eller firewire)
Men nu er det i hvert fald på plads det ikke behøver være firewire...

Karina

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-06-04 15:32

Nu er usb og firewire jo standarder! Jeg tvivler på at hitachi ville sætte sig ud over en standard! Enten risikerer de tab af kunder eller /og en retsag, det kan jo osse bare være de er snedige og prøver på at tjene nogle ekstra penge på køberne, og så håbe ingen brokker sig!

Kommentar
Fra : Taus

Dato : 12-06-04 15:34

Hej igen Karina.

Det kan ikke være firewire. Dit kamera understøtter ikke firewire. du kan jo selv læse på kassen eller i brugsforvirringen, eller på det link jeg skrev tidligere. Dit kamera understøtter USB 1.1.

Det skal så lige tilføjes at det er højst usandsynligt at Hitachi har lavet et andet stik til usb end alle andre! så er det aller første gang jeg har hørt om det. Jeg har selv en mp3 afspiller som bruger usb, hvor kablet til den passer perfekt til et digitalt kamera af et helt andet mærke. Så, jeg er ret sikker på at, hvis du investerer de 21 kr, på et USB kabel er dit problem løst...

mvh Taus

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-06-04 15:34

såfremt det er USB, kan f.eks hitachi have et speciel stik som skal i kameraet...men men
umiddelbart kan du få dette kabel hos en foto handler.....

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 12-06-04 15:40

Okay - vender som sagt tilbage....
Tak for hjælpen så langt.

Ja Taus kan godt se det er rigtigt hvad du skriver - taget specifikationerne i betragtning. Håber på problemet er så småt, så vil der ikke være et øje tørt

Er spændt på den der. dk ... om det specieller stik, men det skal jeg nok undersøge.

Karina

Accepteret svar
Fra : Taus

Modtaget 110 point
Dato : 12-06-04 15:41

Faktisk, så prøv at tage dit kamera med ned i en computer forretning, og sig du vil ha' et stik som passer til. Så kan du jo prøve, om det passer eller ej...

mvh Taus

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-06-04 15:45

du kan se de gænse USB kabler her

http://www.sandberg.net/ >> products >> data cables >> USB cables

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 12-06-04 16:09

Får pejlet mig ind på USB minib5 .... ( det skal nemlig være 5 og ikke 4 eller 6 )

Tror den ondelynemig det er: http://www.sandberg.it/img/prod/autocad/502-83.pdf
Hold da op hvis det er det rigtige ..... det koster 129 kr.

Karina

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-06-04 16:30

oki
det er et standard stik til f.eks USB kortlæsere....

som denne http://www.mm-vision.dk/default.asp?action=vis&varenr=9277&menu=pc

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-06-04 19:11

Mini b 5 ben passer også til Canon s50 camera - jeg har lige talt benene.
Emesen.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 12-06-04 19:23

Ok tak for oplysningen emesen

Karina

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-06-04 19:31

Og her er så målet på stikket.
Stikket som går ind i camera er næsten "firkantet" men ikke kvadratisk.
Største bredde ca. 7 mm
mindste bredde ca. 5,5 mm
tykkelse ca. 3 mm
Der er et lille b på stikket.

Til min batteridrevet USB HD er stikket mindre.
Firkantet 5 x 3 mm med en styrerille og kun 4 ben men ingen betegnelse
Emesen.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 12-06-04 22:21

Jammen sikke du kan emesen.... det er lige præcis rigtigt, som du beskriver det.

*synes Kandu er lidt ustabil...*host*
Tør man sige : Skodserver *GG !!!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-06-04 22:35

Så kunne det være denne her.
http://www.pc-netto.dk/default.asp
kabler/stik
Usb-kabler
Sandberg Digicamkabel USB-Mini-Korea 1.8m (M står for male/han)
Desværre for dig ligger det inde i Herlev - men de sender også.
Emesen.
PS. jeg vil ikke ha' nogen af alle de fjollede point.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 12-06-04 23:15

Fjollede point *GG
Gav nu osse mest så meget for at det skulle gå stærkt !!!
Jeg har intet at bruge alle disse "Ledige point" til og så tænkte jeg "afsted med dem - og det kan kun gå for langsomt"

Ang. kablet - har fundet det hos en forhandler i Fakse og en i Køge, og der er sågar osse een i Vordingborg, så skal nok få fat på det - vil gøre som Taus råder til: troppe op med kameraet og bede ekspidienten plotte stikket i inden jeg bestemmer mig for om jeg vil have det.

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 12-06-04 23:18

Mere om point - de fleste ryger til dk, men synes nu osse Taus skal have lidt af dem, men det fordeler jeg når jeg har det jeg skal bruge og mine film triller lystigt afsted ind i min computer *S

Fortsat god weekend (i så tilfælde den ikke er god, så bare hav en eller anden slags weekend) Tak for jeres hjælp herfra.

Karina

Kommentar
Fra : dk

Dato : 15-06-04 09:51

Hejsa

kom lige i tanke om.............

har du ikke mulighed for at få kablet omkring hvor du bor
er der mulighed hos computercity
se her
http://www.computercity.dk >>kabler >>usb kabler

Godkendelse af svar
Fra : Fnollerpige

Dato : 02-07-04 15:18

Tak for svaret Taus

Nå, var lige ved at glemme alle de hersens point.....

du får de 400 point Taus, og dk! - smid en bemærkning herinde når du er på Kandu - så laver jeg et par tråde x 500 som du så lige kan smide en bemærkning i....

Tak for hjælpen ... (har fået mit kabel - 5 pins )

Karina - god sommer allesammen

Kommentar
Fra : dk

Dato : 02-07-04 17:38

Hejsa

Rigtig god fornøjelse og ha en go week-end
jeg er på indtil kl 19.00 idag

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 03-07-04 21:10

Hej dk - øv den smuttede - kan jeg få dig til, at smide en bemærkning igen *S
jeg nåede slet ikke ind igen igår...

Karina

Kommentar
Fra : dk

Dato : 03-07-04 21:27

Hej Karina

vi prøver da bare igen.............

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 03-07-04 21:50

ok - opretter lige tråde til formålet