/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Logitech MX700 Mus
Fra : P_K
Vist : 629 gange
20 point
Dato : 11-06-04 16:19

Hej alle

Jeg er tit ude for, at min MX700 mus "fryser", når jeg starter min computer op, hvorefter jeg skal lukke Windows XP ned 3-4 gange inden det rent faktisk lukkes. Det trådløse tastatur virker fint, det er kun musen, der ikke kan rykkes. Er der nogen der har haft et tilsvarende problem og evt. en løsning? Jeg HAR forsøgt at opdatere driveren.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-06-04 16:45

jeg har osse mx700 mus+tastatur - virker.
? - opdate aspi driver og bundkort driver.
skriv en mail hvis du vil prøve...

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 11-06-04 19:04

jeg har faktisk samme problem blot med en anden logitech mus.. en ældre cordles mouseman wheel..
men den gør det nogen gange.. og så er den komplet ubruglig i flere dage.. øv.

Junior

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 14-06-04 22:11

Hvad med din modtager, der står vel ikke noget i vejen for den, har du prøvet at flytte den.

MX700, er det den med lader+genopladelige batterier?

Kommentar
Fra : P_K

Dato : 14-06-04 22:43

Ja, det er den med lader + genopladelige batterier.

Der står ikke noget i vejen for modtageren, og jeg har forsøgt at placere den forskellige steder på skrivebordet.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-06-04 17:59

prøv den i en anden pc.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 17-06-04 12:30

hej igen !
med mx 700 er det lidt speceilt da der både skal et usb stik i og almineligt tastatur
stik,for at det kan virke til mus/tastatur,men til mac virker den med kun usb.underligt
at windows ikke kan håndtere med kun usb.
når noget kun virker efter flere genstart,kan det osse være usb indstlliger.f.eks har jeg
prøvet at sætte 2 tastaturer til min pc et almindeligt og et usb.de virkede begge 2 på somme måde - dog efter nogle gange ville de ikke. -

**************

Prøv med din mx700 mus at se efter flere indstilliger i bios (tryk delete under start af pc)f.eks kan der være en indstillig (msi)der hedder no mict eller emulatur )
måske er det fordi at den ikke
rigtigt munter usb hver gang.du kan måske osse slette usb i enehåndtering og indstallere driveren ved næste genstart igen.
grunden til at jeg foreslog at du kunne prøve den i en anden pc var at elektronikken i den måske er ved at gå itu.
ellers er der osse en support hos logitect.
mx700 har været nr.1 i forbruger testen iøvrigt.mit virker og har altig virket perfekt.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 21-06-04 22:59

Hvis du kører USB 2.0, så sørg for at have installeret ServicePack1 og diverse opdateringer fra windowsupdate.
Jeg har altid skulle fjerne mine USB-controllere i enhedshåndtering og derefter genstarte maskinen for at få det til at køre.
Min MX700 kørte heller ikke optimalt før dette...

Kommentar
Fra : dangermouse

Dato : 05-07-04 23:14

Hej
Er der nogen der ved hvad det bedste underlag for en MX700 er ??
Jeg har prøvet alt......papir, blade, alm. musemåtter og har tilsidst købt en steelpad 4D, men jeg syntes ikke det virker optimalt.
Alle forslag modtages
Hilsen Lars

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 06-07-04 13:48

dangermouse>>> Jeg har en Sort IceMat, og det fungerer fint med det medfølgende tape til at sætte under musen.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 07-07-04 13:28

det medfølgende tape.. er det med icemat eller med musen.. har også MX 700 men ingen tape

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 07-07-04 13:38

Tapen følger med IceMat, da det kun skal bruges sammen med denne. Det er fordi den er af glas. Tapen kan også købes hos forhandlere af IceMat.
Det skal desuden lige siges, at jeg har hørt flere tale om at der er forskel på farven i henhold til funktionen af denne IceMat.
Optikken i musen reflekteres forskelligt afhængig af farven, da nogle IceMat er hvide (gennemsigtige).
Min er sort og der er ingen problemer.

Kommentar
Fra : dangermouse

Dato : 07-07-04 20:37

Hej Carsten
Jeg havde ellers hørt at icemat ikke virkede med optiske mus, men hvis du siger det virker så er jeg da bare NØD til at have sådan 1
Hilsen
Lars

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 07-07-04 21:05

Som nævnt kan jeg ikke sige om det virker med andre farver end sort... Men jeg har ikke tænkt mig at bruge andet
Hvis det har interesse for nogen, så har jeg lagt et par billeder ud på min hjemmeside:

http://www.grineflip.dk/temp/mx700_1.jpg
http://www.grineflip.dk/temp/mx700_2.jpg

Og som det sikkert tydeligt fremgår så holder den omtalte tape ikke evigt, men skal skiftes ud en gang imellem.
( Med mit overforbrug af com puteren ca. 3-4 gange om året )

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 07-07-04 21:12

En sort IceMat kan købes hos http://www.m-e.dk for 159.- inkl. moms. Ved ikke om de fås billigere andre steder, men det er der jeg købte min. Gav i sin tid 200.-. Jeg tror det er mere normal-prisen...

hurtige sammenligninger:

www.shg.dk = 195.-
www.prc-data.dk = 245.-
www.zitech.dk = 220.-

Kommentar
Fra : dangermouse

Dato : 07-07-04 21:33

Jeg har set der er kommet en ny version, har du nogen erfaring med den eller hørt noget om den ??

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 07-07-04 21:41

MX900 har trådløs Bluetooth-funktion, det er vist den eneste store forskel. Til gengæld kan den ikke køre på MAC eller i nødstilfælde på PS2-porten som den gamle MX700.

Læs om dem begge på dansk her:
http://www.logitech.dk/index.cfm/products/productlist/DK/DA,crid=19,ad=hmf

Kommentar
Fra : dangermouse

Dato : 07-07-04 21:42

Undskyld, min fejl. Jeg mente icemat version 2 Sorry

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 07-07-04 21:45

He he - det kunne du jo bare have sagt

Der er efter min bedste overbevisning kun forskel på størrelsen.
( Og jeg har hørt noget om at det ikke er det, det kommer an på )

Kommentar
Fra : dangermouse

Dato : 07-07-04 21:46

Jeg kan høre du er gift eller har fast kæreste

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 07-07-04 21:49

- Jeg har bil

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 09-07-04 20:54

hvad er det tapen gør.. kan ikke se hvad dens funktion er...