/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
hvordan tilføjer jeg til en værdi? Prøve~
Fra : ligenu
Vist : 688 gange
50 point
Dato : 11-06-04 14:42

Jeg vil tilføje noget tekst til variablen $chosen_weeks

Det skulle ende med at der kan echo'es $chosen_weeks (hvilket skal ende med at vise submit-knapper efter hinanden)

Hvordan gør man det i php? er det med '+' eller hvordan?

.......
//det er i denne linie....
$chosen_weeks = $chosen_weeks+"<input name=\"take_away\" type=\"submit\" value=\"".$ugenr."\"> ";

.......

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-06-04 15:38

Et lille gæt:
Uden at kende PHP vil jeg foreslå dit + udskiftet med et &
Emesen.

Accepteret svar
Fra : Interkriller

Modtaget 50 point
Dato : 11-06-04 16:23

det er med "."

sådan er det hevrtfald hvis du skal smide en tekststreng og en variabel sammen.

f.eks

echo "du har valgt" . $weeks . "som dine ønskede uger";

Kommentar
Fra : Taus

Dato : 11-06-04 16:45

Hey ligenu...

heeh. nu er det noget tid siden jeg har rodet med PHP, men så vidt jeg husker bruger du + når du ikke ønsker mellemrum mellem det som står i $chosen_weeks og det nye du ønsker at tilføje.
Udover det er der masser af fejl i din linie.
Det som du skal tilføje din variabel skal stå i gåseøjne men der er jo aaaalt for mange gåseøjne til at php kan overskue, hvad der skal med og, hvad der ikke skal med.
det skal altså starte og slutte med "

mvh Taus
aka Judas.J.LAiR.P :)
af en eller anden grund kan jeg ikke logge ind med mit tidligere brugernavn.
det må være en fejl...

Kommentar
Fra : Taus

Dato : 11-06-04 16:47

Jeg tilføjer lige at, hvis den tekst du ønsker at indsætte står i en anden variabel skal der ikke gåseøjne omkring!
altså f.eks:
$chosen_weeks = $chosen_weeks+"noget tekst"+$en_anden_variabel+"noget mere tekst"+$en_variabel;

Godkendelse af svar
Fra : ligenu

Dato : 11-06-04 21:31

Tak for svaret Interkriller.

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 11-06-04 21:35

Godt du kunne bruge det :)

Kommentar
Fra : Taus

Dato : 11-06-04 23:51

virker også med + så længe man kan holde styr på sine gåseøjne... :) bruger d nemlig selv på min side...