/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
RGB/DVI kabel?
Fra : Bsk
Vist : 485 gange
120 point
Dato : 11-06-04 10:38

Hej.

Jeg har en fladskærm. Hvilken for for cabling er bedst, når der er ca. 25 m. mellem pc og skærm. Er det et RGB kabel eller et DVI kabel. Er der grænser for hvor langt de kan sende tilfredsstillende. Kan man evt. få kablerne med færdige stik påmonteret??

Jeg håber på snarlig respons, da jeg står midt i det

Venlig hilsen
BSK

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-06-04 10:39

Hvad med en trådløs forbindelse.

Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 11-06-04 10:53

Hej Teil.

Nej, det skal være med kabel, da det er DVD`er der skal afspilles.

mvh
Birgit

Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 11-06-04 10:59

Har alle grafikkort dvi udgang eller er det rgb?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-06-04 11:01

Signalet mellem pc og skærm er vel ligeglad om det er DVD
eller andet.

Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 11-06-04 11:02

Hvilken type kabel bruges til at overføre DVI signaler?

Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 11-06-04 11:48

Hej Teil.

Så vidt jeg har læst mig til, så er det absolut ikke ligemeget hvilket kabel der overfører eller hvilke type stik der bruges.
Den bedste overførsel skulle vist være DVI fra pc til skærm?

mvh
Bsk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-06-04 11:53

Jamen jeg taler om trådløs forbindelse,
hvis det er muligt.

Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 11-06-04 11:58

Hvilken fordel skulle trådløs give? og er det i det hele taget muligt for en 42" plasma skærm at modtage trådløst?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-06-04 12:00

Fordelen er ulempen med den lange ledning på 25 meter.
Trådløst betyder en sender ved pc og en modtager ved skærmen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-06-04 12:06

Sandberg har kabler med DVI stik, dog kun 5 meter.
http://www.sandberg.it/worldwide/
Søg på DVI

Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 11-06-04 12:10

Men når nu vi snakker trådløs, så forekommer der jo også modtage og afsender tid? Og kan det opveje ulempen ved de 25 m. det er jo en engangs ulempe? Og hvad med forstyrrelser, når vi taler om trådløs?

Tak for tippet men jeg har været på sandberg it.

mvh
Birgit

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-06-04 12:15

Modtage afsendertid kan du se bort fra.
Forstyrrelser, det er lokale forhold som har
indflydelse. Hvis signalet skal gennem mange vægge
kan det dæmpes betydeligt.
En trådløs telefon kan give et hint om det er muligt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-06-04 12:17

Jeg tør ikke sige om 25 meter DVI kabel fungerer uden
forringelse af signalet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-06-04 13:37

25 meter er godt nok langt! både med kabler eller trådløs! Hvis der er S-video eller scart på skærmen og S-video ud på grafikkortet, ville jeg dog anbefale trådløst. Rigtige afskærmede kabler kan hurtigt blive en dyrere løsning, og jeg tror ikke man kan få 25 meter kabler som standard!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-06-04 14:20

En anden mulighed er at oprette et netværk, det kræver et tårn ved skærmen.
Og et netkabel mellem de to computere.
Koster lidt mere men det virker.

Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 15-06-04 18:31

Hvis nu man får lavet et kabel, så er det vel en bedre løsning frem for trådløs?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-06-04 18:34

Det er bedre, men der er ingen garanti for et godt resultat.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-06-04 18:38

Rigtigt afskærmede kabler er bedre end trådløst ja!

Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 21-06-04 12:56

Hvis nu man vil lave en trådløs forbindelse - hvilken type er så bedst?

Kommentar
Fra : fsjorup

Dato : 20-11-04 20:57

HALLO - HALLO
Øhhh - Har du ikke bare et almindeligt VGA skærmkort ???
For så er DVI og S-VHS jo udelukket.
Et almindeligt VGA kabel rækker fint 25 meter, faktisk har jeg "kørt" 50 meter i 1024x768 uden problemer.
Hilsen Frank